Re: lug-bg: от коя дистрибуция на Дебиан ми е пакета

  • Subject: Re: lug-bg: от коя дистрибуция на Дебиан ми е пакета
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 16 Aug 2004 15:00:13 +0300

On Monday 16 August 2004 14:23, Andrei Boyanov wrote:
> George Danchev wrote:
> [...]
>
> Къде го намери тоя файл /var/cache/apt-show-versions/apackages? Поне в
> стейбъл сюитата (щом така ще му викаме :)) няма такъв файл.

това е версията от Сид, и този файл се създава от самата програма и си има
променливи за тези кешове в сорса:
my $apackagescachefile="/var/cache/apt-show-versions/apackages";
my $ipackagescachefile="/var/cache/apt-show-versions/ipackages";
my $filescachefile="/var/cache/apt-show-versions/files";

> Ето какво пише за действието на тая програмка:
>
> # This program parses the dpkg status file and the APT lists for the
> # installed and available package versions and distribution and shows
> # upgrade options within the specific distribution of the selected
> # package

е да това сме го чели, но май ще стигнем до извода най-долу.

> Демек не прави нищо повече от това да анализира листите и статус файла.
>
> Това, че един пакет може да минава от една сюита в друга не трябва да е
> проблем, защото не ми се вярва версията при това минаване да се запазва
> абсолютно непроменена.

абсолютно непроменена е защото е престояла в това си състояние в горния suite,
което е условие за да влезе в по-долния. Дори не е нужно да се сменят пътя до
файла в архива защото всички версии се наливат в една директория
<mirror>/debian/pool/main/<letter>/<packagesname>/
а само се прегенеруват списъчните файлове от
<mirror>/debian/dists/ за да се зачисли дадена версия на пакета към даден
suite. Така най-тънко се минава и при мирорване на архива щото не се местят
файлове от дир в дир.

> Дори и в случая, когато макета премине от една сюита в друга, без
> абсолютно никаква промяна на версията, тогава apt-show-versions ще ти
> показва просто къде ти е пакета в момента (което съвпада със ситуацията,
> в която си си ъпдейтнал дистрибуцията след като пакета е минал в новата
> сюита).

да но аз не съм длъжен да ъпдейтвам всеки upgradeable package, хората са
направили и пинове (apt pinning за превентване)  откъдето ще дойде и
разминаването и ще изгубиме инфото от кой suite е бил преточен дадена версия
на пакета. Това подозирам има нещо общо с кеш файловете на apt-show-versions,
но с тоя пърл с който са го написали нещо се изгубих из сорса и не съм убеден
още за какво точно експлоатират кеша apackage (май е avail), ipackage (май е
installed). Аз помислих, че точно такава работа те интересува, но щом и така
ти върши работа е ОК. Ще се проверяваме и ще се хванем ;-)

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB