Re: lug-bg: 2 isp-та и 2 локални мрежи на един интерфеис

  • Subject: Re: lug-bg: 2 isp-та и 2 локални мрежи на един интерфеис
  • From: Marian D Marinov <hackman@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 23 Sep 2004 10:20:43 +0000

On Thursday 23 September 2004 06:52 am, SleepLess wrote:
> Привет на всички
> имам следния проблем
> ----------
> isp1 на eth0 dhcp кабелен модем
> ----------
> на eth1 2 ip-та  10.255.0.1 и 192.168.0.1
> интерфейса е към switch с две мрежи
> 10.255.0.0/16 192.168.0.0/16
> разделени съответно за линукс и вин машини
> ----------
> isp2 на eth2 статично ип oт вътрешна мрежа на втория провидер
> с ip 192.168.3.64 и gw 192.168.3.1
> ----------
> целта е дадени ip-та от линукс мрежата 10.255.0.0/16 да рутират
> [...]

Здравей,
Ам съмнявам се че точно искаш да ги рутираш тия мрежи навън защото в тази
ситуация ще излезе че провайдерите ти ще трябва да ти маскират адресите :)
Предполагам искаш да маскираш адресите :)

Принципно ако не са ти много адресите това ще ти свърши работа:

isp1=`ifconfig eth0|grep inet|awk  '{print $2}'|cut -c 6-21`
isp2=`192.168.3.64`

iptables -t nat -A POSTROUTING -s 10.255.0.X/XX -j SNAT -to $isp1
iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.0.X/XX -j SNAT -to $isp1

Това е най-общият принцип :)

Предварително искам да се извиня за некадърно написаното взимане на ИП адреса
ама за това се сетих сега това написах :) Което ме навежда на мисълта защно
не заформим една тема относно скриптове за взимане на динамично зададен ИП
адрес точно за firewalls и shapers?

Поздрави
	М.Маринов

--