Re: lug-bg: libgtk2.0-bin.deb undefined symbol

  • Subject: Re: lug-bg: libgtk2.0-bin.deb undefined symbol
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 29 Sep 2004 16:12:51 +0300

On Wednesday 29 September 2004 15:21, peyo wrote:

Драсте,

> Само едно не ми е ясно.... как така досега линкера не е изревал за нещо
> друго. Както и да е. Благодаря за помощта отново. И никога не забравяйте да
> си описвате прилежно и читаво envvars.
>
> P.S.
> Което ме навежда на мисълта, че туй чудо не използва ld -to.

Значи за динамично свързаните приложения, имаме 2 (run-time) dynamic linker-a:
/lib/ld.so - dynamic linker за A.OUT формата - имащ вече само историческа или
музейнo-експонатна стойност.
/lib/ld-linux.so.2 - dynamic linker за ELF формата.

file /usr/bin/gtk-query-immodules-2.0 казва, че си имаме работа с еди киф си
ЕЛФ, а ldd /usr/bin/gtk-query-immodules-2.0, че използва дайнамик
линкера  /lib/ld-linux.so.2 и се свързва с еди какво си там.

> [...]
> използват тази библиотека използват точно пък същия линкер. Брех чудо
> невиждано.....
>
> Те ти тема за размисъл за пропушилият ми мозък. Ка'т си нямаме проблеми -
> дай да си ги създаваме сами.
>
> P.P.S
> Все пак всичко си е надлежно написано в ld.so.conf . Големият въпрос е:
> Защо, когато е установило, че LD_LIBRARY_PATH е празна, не е потърсило във
> въпросният файл и от там да си зареди директорийките. Още една тема за
> размисъл. И защо на съседната машина без да е пълна променливата, си се

     The necessary shared libraries needed by the program are searched for in
the following order

       o      Using  the  environment  variable  LD_LIBRARY_PATH
(LD_AOUT_LIBRARY_PATH for a.out programs).
              Except if the executable is a setuid/setgid binary, in which
case it is ignored.

       o      From the cache file /etc/ld.so.cache which contains a compiled
list  of  candidate  libraries
              previously found in the augmented library path.

       o      In the default path /usr/lib, and then /lib.

Избери си някои от тези случаи защо се появява такава разлика между тази и
другите машини, имайки предвид, че  /etc/ld.so.cache е компилираната версия
на  /etc/ld.so.conf, след изпълнението на ldconfig (опции) ... Понеже е
девелоперска машина, може да си спомниш как си изпълнявал ldconfig. А сигурно
не стига до default path /usr/lib, and then /lib , понеже открива нещо
в  /etc/ld.so.cache в който може да си се намесил прибързано. Предположения
само.

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB