Re: lug-bg: libgtk2.0-bin.deb undefined symbol

  • Subject: Re: lug-bg: libgtk2.0-bin.deb undefined symbol
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 29 Sep 2004 16:40:32 +0300

On Wed, Sep 29, 2004 at 04:12:51PM +0300, George Danchev wrote:
> On Wednesday 29 September 2004 15:21, peyo wrote:
[snip]

>      The necessary shared libraries needed by the program are searched for in
> the following order
>
>        o      Using  the  environment  variable  LD_LIBRARY_PATH
> (LD_AOUT_LIBRARY_PATH for a.out programs).
>               Except if the executable is a setuid/setgid binary, in which
> case it is ignored.
>
>        o      From the cache file /etc/ld.so.cache which contains a compiled
> list  of  candidate  libraries
>               previously found in the augmented library path.
>
>        o      In the default path /usr/lib, and then /lib.

Уф, изобщо не се бях сетил да погледна ld.so(8) manual page.  Там
наистина редът на търсене е малко по-различен от този, описан в ld(1), и
излиза, че е възможно да се случи това, което бях изключил като вариант:
повреден ld.so.cache да бъде претърсван преди default dirs.  Бях го
изключил, защото в ld(1) пише, че default dirs се претърсват преди
ld.so.cache, ама явно loader-ът не се държи точно като linker-а.

> Избери си някои от тези случаи защо се появява такава разлика между тази и
> другите машини, имайки предвид, че  /etc/ld.so.cache е компилираната версия
> на  /etc/ld.so.conf, след изпълнението на ldconfig (опции) ... Понеже е
> девелоперска машина, може да си спомниш как си изпълнявал ldconfig. А сигурно
> не стига до default path /usr/lib, and then /lib , понеже открива нещо
> в  /etc/ld.so.cache в който може да си се намесил прибързано. Предположения
> само.

Но това пак повдига въпроса, който и Пейо беше повдигнал, и аз се чудя:
как пък само този опит за зареждане на тази библиотека няма да мине, а
всички останали динамично свързани програми на машината работят?  Мисля,
че са останали доста далеч в миналото дните, когато се използваха a.out
executables, така че 'сигурно ползва ld.so, а не ld-linux.so' не е
правилен отговор, а пък и manual page за ld.so и ld-linux.so е една и
съща :)

Поздрави,
Петър

--