Re: lug-bg: PREVOD

  • Subject: Re: lug-bg: PREVOD
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 11 Oct 2004 13:39:30 +0300

On Monday 11 October 2004 10:56, Peter Pentchev wrote:

> Напротив, съвсем заглавни са си, виж по-долу :)  Е, заглавни именно в
> смисъл, че трябва да се сложат най-отгоре, както и се получава, когато
> предпроцесорът ти обработи директивата #include, която слагаш обикновено
> най-отгоре в .c файла :)

Е не мога да не посоча защо "файлове с декларации" е непълно и вместо feature,
but bug определение;-) и въобще защо не трябва да се описва какво може да има
в заглавния файл, защото освен декларации може да имаме и други работи, а
може и въобще да нямаме декларация. Добре е да се описва как се използва или
къде, а не какво съдържа защото е много съмнителен, неясен, неопределен.

Ми абсолютно по правилата мога да си напиша заглавен файл съдържащ _само_
няколко макроса дефиниращи няколко машинно зависими константи (примерно) и
това е, никакви функции, никакви декларации ;-)
#define CNST1 12
#define CNST2 155556453

е мога да боцна (или вложа) и други директиви на предпроцесора, вкл. и
#include ;-)

> [...]
> нужда изобщо да споменавам дефинираните в тях константи или типове :)

> Мдам, интерфейсен файл наистина би било малко по-точно, но няма да
> отговаря много на философията на езика (в случая имам предвид C :)
>
> Между другото, някой учил ли е Ada или Modula-2/3 по материали на
> български език, или писал ли е материали на български за
> Ada/Modula-2/Modula-3, и може ли да каже дали там си се употребява
> терминът 'интерфейс', както би трябвало да бъде?  (в тези езици и на
> английски тези файлове си се наричат интерфейсни или просто интерфейси)

интерфейсен мда - май не се сещам да шарва namespace или meaning с нещо друго.
Другото за което се сещам е да се преведе в съответствие със самата директива,
демек 'включван файл' , щото това е което прави предпроцесора, вместо
директивата слага съдържанието на включвание файл.. Обаче няма смисъл да
откриваме нови планети .... Незнам дали още Керниган и Ричи са дали
наименованието 'header' , но са били и ще си останат вечно damn
right/precise ! Освен това директния превод на тази дума в българския език е
'заглавен', при което обратния превод пак към английски ще е header, а не от
деклариращ файл потребителя да си го връща обратно като declaration file или
нещо подобно което ще го метне директно на върбата оттатък реката.

п.с. пак да кажа документите които цитирах в преден мейл са писани от титани
на превода на технически/компютърни термини, поне за мен. Това не са
преводачи от битов английски език ;-)

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB