Re: lug-bg: qmail catch sended mail

  • Subject: Re: lug-bg: qmail catch sended mail
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 21 Oct 2004 13:11:58 +0300

On Tue, Sep 28, 2004 at 05:12:58PM +0300, Peter Pentchev wrote:

> По принцип може да се направи сравнително лесно, ако се използва
> QMAILQUEUE patch-а на Bruce Guenther, с който можеш да създадеш верига
> от програми, които да се изпълняват вместо единствената
> /var/qmail/bin/qmail-queue.  Май по този начин работят повечето
> антивирусни програми за qmail - със сигурност знам за Amavis, а мисля,
> че и qmail-scanner се "закача" вместо qmail-queue.  Всъщност точно вчера
> вечерта написах едно подобно нещо, което се закача след Amavis и записва
> информация за минаващите през него съобщения в малка простичка базичка,
> [...]

Ако все още някой се интересува, оказа се, че хората нямат нищо против.
Ако и вие нямате нищо против използването на BSD-licensed софтуер,
заповядайте - http://devel.ringlet.net/mail/qmail-msglog/ :)

Не може да прихваща съвсем всичко засега, защото това не беше и
първоначалната цел на точно този проект, но може да събира достатъчно
информация, за да разберете дали някой не изпраща навън прекалено много
информация или нещо такова - ако това ви влече и хората, които следите,
нямат нищо против да ги следите по такъв начин...

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx