Re: lug-bg: Търси се програмист

  • Subject: Re: lug-bg: Търси се програмист
  • From: Petar Nedyalkov <bu@xxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 22 Oct 2004 14:37:31 +0300

On Friday 22 October 2004 13:44, peyo wrote:

> Скъпи Петре:)

:-)

Тъй като при нас наемахме хора наскоро, мнението ми тук е повлияно и от този
опит - поне на половината темата за парите беше отговора им на въпроса "Имате
ли въпроси относно работата?". Без да ги интересува много много какви сме,
откъде сме, пастири ли сме, "мастити съмнително забогатяли типове" ли сме,
какво ще искаме от тях, какво могат да предложат.

Сякаш най-важното е да ти дадат пари, пък останалото какво е, дали си струва,
дали го можеш, дали го искаш - ще го преживееш.

Пейо,

Не ти казвам на теб, че само това ти е в мислите - замисли се обаче дали
парите трябва да са първото нещо за което да питаш - и досега продължавам да
твърдя, че наистина не са. Ако нямаш работа е ясно, че ще си принуден на
компромиси ако се наложи, но ако имаш работа мисля, че е още по-очевидно, че
можеш да избираш.

> [...]
> 4) ... достигаме до Perl.
>
> Извод 1: Ще бъде нещо смислено и/или поне нещо, което ще бъде благодатно за
> човек притежаващ нужните качества. Няма да е просто поредният УЕБ интерфейс
> към някаква база, което правят поне 60% от фирмите в бранша.
>
> Извод 2: Щом ще бъде правено нещо такова, то едва ли е от ден до пладне. Да
> се надяваме.
>
> Трето:
> Какви изгледи за развитие би имал? Директор "продажби" очевидно е
> недостижимо. Какво може да ти кажат на първо включване? Ако е повече от
> това, което очакваш - значи очевидно е лъжа.

Нищо не ти пречи да попиташ все пак.

> Четвърто:
> типично за "българската реалност"
>
> Драги г-н Петър Недялков!
>
> Типично за "българската реалност" е да се работи за БЕЗ пари,  БЕЗ договор,
> за БЕЗ осигуровки или на минимални такива.

Типично е ако мислиш за заплатата - досега не съм работил на работа без пари,
без договор, без осигуровки. Каквото посееш това ще жънеш.

Т.е. в случая си прав, но просто защото огромната част хора мислят като теб -
затова е типично.

> Както и всякакви бригадири и мастити съмнително забогатяли типове да те
> гледат в очите и да те лъжат за проекти, срокове, изисквания и плащане.
> Дебело подчертавам думата ПЛАЩАНЕ. Редно е да се каже ЗАПЛАЩАНЕ.
>
> Ако аз съм на мястото на някой, който си търси работа, няма и да обърна
> внимание на предложение в което няма споменаване на КОНКРЕТНА РЕАЛНО
> ДОСТИЖИМА СУМА при положение, че ИМА изискване МНОГО КОНКРЕТНО за
> необходимите умения!

Както се видя вече, ти вече обърна внимание на такова предложение.

> Не се сдържам също (макар и не е правилно) да отбележа, ЧЕ _отличното_
> познаване на езика "C" използван за програмиране в UNIX like OS, би
> трябвало да носи значително материално облагодетелстване на можещият го.
>
> И ПОСЛЕДНО г-н Петър Недялков!
>
> Точно "типично за българската реалност" е, да се опитват да те правят на
> маймуна и да се опитват да те забаламосат с обещания за развитие,
> квалификация и "т.н. и т.н.". Което можеш да го видиш ЧАК след, като
> постъпиш на въпросната работа.

Прав си, затова казвам да се пита преди това - все може да видиш дали се
опитват отрано да те правят на маймуна.

> ПОЗНАХТЕ!
>  " все са ви най-важното..."
>
> Вие хляба с квалификация ли си го купувате?
> Детето с обещания ли го храните?
> Наема/изплащането на жилището с притчи за бъдещи проекти ли
> заплащате/погасявате?

С пари си ги плащам, но с пари изработени на място, което не ме е привлякло
само с това, а и с доста други "облаги" от нематериално естество. И винаги е
било така досега - човек ако знае какво иска, парите надали ще са най-важното
за да го постигне.

Успех - дай боже на всеки хубава работа.