Re: lug-bg: Чупи ми се нещо кернела...

  • Subject: Re: lug-bg: Чупи ми се нещо кернела...
  • From: "Doncho N. Gunchev" <mr700@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 17 Nov 2004 01:48:56 +0200

On 2004-11-15 (Monday) 18:52, Kalin Nakov wrote:

> Това хубаво, че на федора кернела е най-хубав, ама що не боот-ва от ЦД?

Не "най-хубав", "най-добър за дитрибуцията на Федора". FC1 със upstream

2.4 kernel задължително води до нефункционална db4 библиотека и неработещо

rpm, ако не и прецакване на базата.

> Федората ми забива на стартъп от боот ЦД-то. Лоадва кернела и заспива.

> Очевидно великолепния кодбейз на Фьодоровия кернел си ги има тия

> проблеми и не трябва да се ползва за някои хардуери. Затова казах на

> човека да прескочи Федоровите те кернели (компилирани и сорсове), зашото

> имат големи проблеми.

"Великолепно" описание на технически проблем: не работи, точка. А нещо

от типа на чипсет, процесор, хардуер... поне се сещам че "новата Fedora" е

Fedora Core 3, a ядрото е 2.6.9... та:

Пробва ли да стартираш без frame buffed - nofb, text, noquiet,

noacpi, nodma, norhgb...? Какво е последното което ядрото казва и кога?

Магическите клавиши работят ли (Alt-SysRq-X) и кой процес "виси"?

Само мога да предполагам, че е от udev. Версията на udev, която идва

с FC3 на инсталационния диск, погрешно е компилирана в debug режим (или

нещо такова). Според отзивите "увисва" на някои машини, но с Crtl-C и/или

init=/bin/bash се прекъсва/прескача успешно и тогава може да се обнови.

След това е необходим mkinitrd (udev се ползва и в initrd, но при обновяване

на udev initrd-тата мисля си остават):

root# mv /boot/initrd-$(uname -r).img /boot/initrd-$(uname -r).img.old

root# mkinitrd /boot/initrd-$(uname -r).img $(uname -r)

ако се ползва lilo - стартира се и то след горните команди. grub-а чете

файловете от файловата система директно.

--

Regards,

Doncho N. Gunchev Registered Linux User #291323 at counter.li.org

GPG-Key-ID: 1024D/DA454F79 http://pgp.mit.edu

Key fingerprint = 684F 688B C508 C609 0371 5E0F A089 CB15 DA45 4F79