Re: lug-bg: ip spoofing?!

  • Subject: Re: lug-bg: ip spoofing?!
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 25 Nov 2004 14:08:31 +0200

On Thu, Nov 25, 2004 at 01:54:01PM +0200, Vesselin Kolev wrote:

> Може да има съвсем друга схема на атака с ip spoofing над Windows машини
> в една локална мрежа. Никой не е казал, че измамата може да се намери по
> проверка на MAC адреса на default gateway. Достатъчно е Windows клиента
> да има активиран RIP listener и някой тарикат да пусне един RIP демон и
> да подава анонси.
[snip остатъка от превъзходното обяснение]

Мдаааа.. сега на теория бих могъл да се измъкна и да кажа, че, разбира
се, това ми е било много добре известно и е покрито от въпроса ми дали
изходът на 'route print' е *правилен*, и че под "правилен" съвсем не съм
имал предвид само default gateway, ами и всичко останало... но, разбира
се, това няма да е вярно :)  Изобщо не бях се сетил за анонси на
мрежички и подмрежички, а наистина е възможно...

Само че.. това няма ли също да се види с 'route print' или съответно
'netstat -rn'? :)

> Разбира се, не твърдя, че точно това е наблюдаваното явление. Но е една
> възможна причина.

Мда, май това беше идеята на първоначалния въпрос - човекът има проблем
и търси идеи за това на какво може да се дължи.

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx