Re: lug-bg: vyqchat qt problem na debian stable r3

  • Subject: Re: lug-bg: vyqchat qt problem na debian stable r3
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 29 Nov 2004 08:03:47 +0200

On Monday 29 November 2004 00:41, Ivan Adams wrote:
> Да направих каквото ми каза ... промених configure-то ... и сега даде
> грешка във същия ред за която и гоогле нищо не казва :)
> дава следното
>
>     QT_CXXFLAGS=-I/usr/include/qt
>     QT_DIR=
>     QT_LIBS=-L/usr/lib -l  -lSM -lICE  -L/usr/X11R6/lib -lX11 -lXext
> -lXmu -lXt -lXi
>     QT_UIC=/usr/bin/uic
>     QT_MOC=/usr/bin/moc
> checking correct functioning of Qt installation...
> това аз го сложих да видя всичко наред ли е: qt_libs: -L/usr/lib -l
> [...]

3 неща се видят на пръв поглед  от 167.4 километра ;-)

1) Виктор е прав в диагнозата, но не и в лечението което предлага, щото е
по-error-prone - има си опция на configure (--with-Qt-lib-dir=/usr/lib),
която требе да оправи lame lib defaults locations в скрипта...
2) това приложение иска qt версия 3.x.x и нагоре, а ти казваш, че си stable
3.0r3, където е версия 2.3.x, което обяснява  Failed to find matching
components of a complete Qt installation... lame съобщение за грешка
просто... но си иска qt >=3
3) по принцип не се редактира configure, а configure.in. Последния се сканира
от autoconf, autoreconf и прегенерува първия, което може да ти отнесе
промените ако си ги правил директно там. Така като гледам неща като cat
bnv_qt_test_4.out се приготви за още корекции... добре е някой да прати малко
patches на автора...

Съвет: ако имаш време chroot-ни една инсталация и debootstrap-ни Base-a от
unstables там, след което наинсталирай libqt3* от unstable и се бори на
воля ... Не пипай libqt2* библиотеките на основната система, ако наистина не
си много наясно за какво става въпрос... лейм редакции от типа "ко доди" са
супер insane & insecure.

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB