Re: lug-bg: Задачка Закачка: Bash

  • Subject: Re: lug-bg: Задачка Закачка: Bash
  • From: Nikola Antonov <nikola@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 30 Nov 2004 15:40:16 +0200

On Tuesday 30 November 2004 15:05, Skeleta wrote:
> Това е сериозен проблем и опитите за оправянето му от системи като
> SELinux могат (според мен) да са само частични.

За SELinux не знам, защото нямам опит с него, но RSBAC[1] определено е много
мощен проект с богата документация. Освен, че идва с множество готови модули,
позволява лесно да се пишат и имплементират модули по вкуса на потребителя, а
утилитата са много удобни и чрез тях цялата шашма се управлява много лесно и
интуитивно.

Цялото това чудо е имплементирано и в една отделна дистрибуция на базата на
Debian - Adamantix[2], а който чете руски, може да научи повече от тази
статия[3], която превеждам в момента. Adamantix всъщност е опит за обединение
на различни security проекти, тъй като включва отделно и PaX.

Мисля, че поне в RSBAC тези неща не са решени никак частично, но все пак не
съм специалист и не смея да се изказвам категорично.

1. http://www.rsbac.org
2. http://www.adamantix.org
3. http://www.opennet.ru/docs/RUS/linux_rsbac/index.html

--