lug-bg: USB Flash Drive

  • Subject: lug-bg: USB Flash Drive
  • From: Dimitar Terziev <mitak@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 5 Jan 2005 11:41:07 +0200

Здравейте, и за много години :)

Подариха ми 256Мб USB Flash Drive, и под Линукс си работи - mount-ва се,
записвам и чета на него. Има един малък проблем - не може да се umount-не.
Грешката е: umount: /mnt/flash: device is busy, а изобщо не би трябвало да е
busy, защото няма никаква активност към него.

Като kill-на следният процес:

dimitar   2095  1.7  3.7  30936 19464 ?        S    11:35   0:00 kdeinit:
konqueror -mimetype inode/directory file:/mnt/flash

вече няма проблем при umount.... но не ми е ясно защо след като няма никаква
активност на устройството процеса си седи...
Със старото ми устройство (една 32Мб антика) няма такъв проблем... и двете ги
хваща на /dev/sda1. Със цифровия апарат - също няма проблем, и него го хваща
на /dev/sda1 - mount, umount - всичко си работи.
Обаче и двете ми 256Мб USB устройства имат споменатия проблем...
Едното у-во е SimpleTech, другото - Super Talent Flash.

kill-ването на процеса помага, но не е разрешение на проблема - не ми се иска
всеки път да се занимавам, въпреки, че може да се напише и едно малко
скриптче за целта... интересно ми е каква може да е причината за проблема.