Re: lug-bg: Load balancing уеб сървър

  • Subject: Re: lug-bg: Load balancing уеб сървър
  • From: Vasil Kolev <vasil@xxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 05 Jan 2005 21:24:49 +0200

On ср, 2005-01-05 at 21:04 +0200, Sava Chankov wrote:
>   Здравейте група,
> в момента проучвам как да разпределя натоварването в клъстер от apache 2.0.x.
> Това, което е сигурно, че балансирането ще се прави със свободен софтуер върху
> Линукс, а няма да е хардуерно/собственическо. Намерих доста интересни неща из
(кажи си го направо proprietary, стига превеждахте по подобен ужасен
начин нещата :) )
> мрежата, като финалистите ми са:
>
> o) apache mod_proxy + mod_rewrite
> http://www.webtechniques.com/archives/1998/05/engelschall/
>
> o) pound   http://www.apsis.ch/pound/
>
> o) Linux Virtual Server http://www.linuxvirtualserver.org/
>
> mod_backhand отпадна, защото работи само с apache 1.3.х, а не ми се иска да
> използвам едновременно аpache 2.0.x и 1.3.х.
>
> Понеже виждам, че доста хора тук са навътре в тази материята, бих искал да ви
> попитам вие как го правите и евентуално да споделите ценен опит.

Правил съм едно такова решение, по следния начин: отпред имах gw
(freebsd), на който стоеше външното IP на клъстера, и той пренасочваше
заявките в round-robin режим на 2 адреса. Самите web сървъри си
предаваха тези адреси през heartbeart, т.е. по време на нормални
операции всеки сървър си има едно свое ip, но ако единия отпадне, другия
му поема работата.

Балансирането можеш да го направиш и през DNS, вместо през NAT-а на gw,
което ще ти улесни правенето на резервен gw, който да може да поеме
работата на главния при някакъв срив, без да утрепе текущите връзки.

Това обаче ще работи, ако не използваш самите web сървъри за да държиш
информация за сесии и т.н., а използваш нещо споделено м/у тях (например
някоя боза данни).