lug-bg: .odf file format

  • Subject: lug-bg: .odf file format
  • From: Nick Angelow <na@xxxxxx>
  • Date: Thu, 03 Feb 2005 11:08:42 +0200

здравейте.

вчера ми изпратиха няколко файла, записани във формат .odf и с въпроса как могат да бъдат отворени. твърдението е, че са сканирани на принтер HP LaserJet1100A, което е само част от истината.

справката в google (http://filext.com/detaillist.php?extdetail=ODF) намери следното:

---
Extension: ODF Program and/or Extension Function: BattleZone Cartographers Guild File
---
Extension: ODF Program and/or Extension Function: OnkoS Data
Company: OnkoS
---
Extension: ODF Program and/or Extension Function: Open Document Interchange (ODIF)
---
Extension: ODF Program and/or Extension Function: OpenOffice/StarOffice OpenDocument (Ver 2) Formula Company: Sun Microsystems, Inc. Specific Notes This file format is part of the Open Document Format for Office Applications (OpenDocument) 1.0 specification. This OASIS format is expected to become an industry standard for sharing documents. It is being adopted by the OpenOffice/StarOffice version 2 software suite but may appear in other products as well.
---

изтеглил съм версиите на OpenOffice 1.9.m74 за Linux и Windows и по някое време ще опитам дали ще успея да отворя файловете. това, което ме интересува е следното:

1. някой сблъсквал ли се е с подобни файлове и как е успял да ги отвори (варианта с openoffice вече е приготвен за експеримент);

2. знае ли някой дали под това файлово разширение не се крие някакъв друг формат -- например графичен? защото това сканиране ме притеснява -- не виждам смисъл (imho), сканиран документ да го вкарваш в някакъв текстов редактор като изображение. google твърди, че това е формат за документи, ама ...;

3. тъй като на адрес http://ftp.spnet.net/openoffice/developer/680_m74/, версията за Linux на OpenOffice е под формата на .rpm файлове, някой може ли да каже откъде да прочета как става инсталацията в този случай. в архива има няколко .rpm файла и това, което не ми е ясно, е от кой точно файл да започна. така че, ако някой може да подскаже нещо, ще е добре дошъл.

благодаря предварително.

--

<the lamers team honourable member>