Re: lug-bg: Slack install varhu ITE8212

  • Subject: Re: lug-bg: Slack install varhu ITE8212
  • From: "Dimitar G. Katerinski" <train@xxxxxxx>
  • Date: Sat, 26 Feb 2005 19:33:17 +0200

Marian Marinov wrote:
Здравейте група,
от известно време се мъча да инсталирам Slackware 10.1 на една машина с SATA диск и SATA/RAID контролер ITE8212. Направих си custom install CD с ядро 2.6.11-rc4 като компилирах всички модули за SATA поддръжка налични в 2.6 ядрото(от scsi опциите). Проблемът е, че това ядро вобще и не вижда диска... Опитах естествено и стандартните: sata.i и ataraid.i но никакъв успех. Някой който има опит с точно такъв контролер може ли да сподели как се е справил с проблема?

Здравей,

Случвало ми се е веднъж да инсталирам Slackware на подобен контролер, с тази
разлика че беше IDE.
Vendor: ITE      Model: IT8212F          Rev: 1.3

Хубаво е да си изтеглиш модулите за този контролер, от сайта на производителя:
http://www.ite.com.tw/software_download/software_download2.asp, тъй като поддръжка за него във vanilla ядрото няма.

За жалост, доколкото виждам, нищо не се споменава за SATA, но ти опитай с модулите
за IT8212F, може вътре да има SATA поддръжка. Ако не стане, драсни им един mail,
мисля че са пичове.

Относно инсталацията на операционната система, не съм си играл да правя custom install cd-ta. Просто от съществуваща инсталация инсталирана на нормален IDE диск закачен за
същото дъно с IT8212, компилирах и заредих нужните модули. Контролера се разпозна,
след което си направих разделих диска както ми харесва, в случая:

/dev/sda1               1          43      345366   83  Linux
/dev/sda2              44        9964    79690432+  8e  Linux LVM

Монтирах /dev/sda1 в /mnt. Създадох PV от /dev/sda2, VG от това PV, и следните LV:
storage vg0  -wi-ao  75.00G
usr     vg0  -wi-ao 500.00M
var     vg0  -wi-ao 500.00M

Новосъздадените LV, ги монтирах съответно в:
/dev/mapper/vg0-usr on /mnt/usr type reiserfs (rw)
/dev/mapper/vg0-var on /mnt/var type reiserfs (rw)

След това, посредством installpkg -root /mnt , инсталирах нужните ми пакети от серия
а/ и серия n/, колкото да имам минимална работеща система със мрежова поддръжка. Последва
настройка на по-важни конфигурационни файлове от /mnt/etc. Неща като fstab, hostname, link-a localtime и т.н. За да бъде bootable новосъздадената система, създадох initrd, в което включих модула за IT8212. Последното, което направих, бе да настроя lilo. Накратко:

boot = /dev/sda
disk=/dev/sda bios=0x80
vga=normal

image = /boot/vmlinuz
root = /dev/sda1
label = Linux
initrd = /boot/initrd.gz
read-only

Рестартираш и се молиш ;-)

Уточнявам, че не претендирам за изчерпателност, туй като не съм обяснявал всичко с най-дребни подробности (например как да компилираш модула, или пък да си направих initrd.gz). Също така, твоята постановка, може да е съвсем различна, например да не
ползваш LVM, но се надявам да си схванал идеята. Ако имаш каквито и да е, конкретни
въпроси, задай ги, и ако имам възможността ще отговоря.

Поздрави,
Димитър