Re: lug-bg: Subversion

  • Subject: Re: lug-bg: Subversion
  • From: Kaloian Doganov <kdoganov@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 02 Mar 2005 12:36:30 +0200

Димитър Шияшки ти е отговорил по същество, но аз се страхувам, че може
би те грози жестоко омазване. Както си задал въпроса излиза, че считаш
хранилището на сървъра за "нормална" версия на проекта.

Този възглед е дълбоко погрешен. Хранилището не е просто HEAD-версия, то
е проектирано да пази историята на всички версии на файловете, които са
поставени под контрол. Работните копия от страна на клиента отразяват
състоянието на нещата на определено място в даден момент. Това са един
вид частни гледни точки. Хранилището е онзи паноптикум, образуван от
съвкупността на всички тези гледни точки.

Представи си за момент, че Господ, бидейки всезнаещ, знае какво си мисли
всеки един човек по отделно. От своята гледна точка той обема всички
други частни гледни точки. Така неговият поглед не е "просто една от
поредните гледни точки", а нещо съвършено различно по характер.

И хранилището е съвършено различно. По същият начин то не е просто HEAD
и не бива да го третираш като версия. В общия случай не бива да те
интересува как точно е организирано и структурирано то, защото това са
неща "от кухнята" и обикновено е добра идея да си изолиран от тези
подробности. Авторите на Subversion са проектирали системата така, че да
може хранилището да се пази чрез различни backend-механизми. Новата FSFS
наистина има предимства, но те в никакъв случай не са за да бърникаш
всекидневно из хранилището на ниско ниво.

В твоя случай ако просто искаш в някоя директория на сървъра да имаш
последното дърво от HEAD, може би просто трябва да направиш checkout на
HEAD в тази директория и после да кажеш на послушния и търпелив cron
периодично да прави svn update в тази директория. Друг елегантен вариант
да поддържаш огледало на HEAD е вместо cron да сложиш hook-скрипт на
събитието post-commit, който да предизвиква svn update.

--

Поздрави,
Калоянъ.