Re: lug-bg: Софтуер за следене на файлове

  • Subject: Re: lug-bg: Софтуер за следене на файлове
  • From: Hristo Erinin <erinin@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 11 Mar 2005 17:50:05 +0200

Здравейте,

On Fri, 11 Mar 2005 13:38:51 +0200
Vasil Kolev wrote:

> Спомням си само една горе-долу прилична система за такава защита, тя
> представляваше пресмятане на позицията на първия JMP на програмата на
> база паролата. Но каквото и да правиш, ако програмата трябва да може
> да работи без външна намеса, и някой придобие пълен достъп до
> машината, то той ще може да прави съвсем същото, което прави и самата
> програма...

Цялата идея за криптирането на базата с контролните суми на файловете
според мен е безмислена и ялова. По-добре е, ако тя се съхранява на
носител физически защитен от презапис.

Нека подчертая, че тук говоря за проверка на файловете "на живо", а не
след като сме извадили твърдия диск и сме го закачили на друга машина
или пък сме стартирали компютъра от LiveCD от сорта на DSL, Кnoppix и
т.н..
Ако кракера е успял да сдобие пълен контрол над машината и не
говорим за поредното script kiddie, пускащо IRC bouncer, каквото и да
правиш си загубен. Единственият смисъл да криптираш базата е, ако я
съхраняваш на друг сървър. Тогава можеш да използваш асиметричен
алгоритъм за криптирането и, така че ако някой пробие сървъра на който
се съхраняват файловте, той ще може само да я прочете, но не и да я
подмени. Всяко друго решение свързано със съхранение на паролите в
самата програма или пък изискването им от администратора е обречено на
провал. Няма измислена такава защита на компилиран код, която да не може
да бъде разбита. Една от най-известните и добре измислени е TEEE Burneye
на Team TESO (TESO ELF Encryption Engine
http://bismark.extracon.it/linux/teso/, team-teso.net/ дава 403
Forbidden). И за нея си има лечение - burndump LKM и fenris tracer.
В края на краищата, ако нямаш изградена HA система в която да можеш да
спираш отделните машини, без да прекъсваш работата на услугите, всички
решения от рода на Aide, Tripwire и други са до голяма степен безмислени
- кой може да си позволи да спира сървъра по няколко пъти на месец/ден
(зависи от нивото на параноя) за да проверява файловете?

Ех... With paranoia you're never alone.

--
Best Regards,
Hristo Erinin