Re: lug-bg: ICQ Server

  • Subject: Re: lug-bg: ICQ Server
  • From: Yavor Doganov <yavor@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 1 Apr 2005 09:21:19 +0300

On Fri, Apr 01, 2005 at 08:46:27AM +0300, Nikolai Alexandrov wrote:

> Това звучи интересно, но все пак трябва
> да се има предвид, че от ICQ не можем да
> избягаме толкова лесно. Дори и да ни се
> иска. Имам примерно много познати дето
> използват ICQ и ми е малко трудно да си
> представя как те ще се разделят с него,
> при положение че и те също имат сигурно
> не малко познати в тая мрежа.

Разбира се, че не е лесно - навиците умират трудно. ICQ не е нищо повече
от един навик, при това от най-лошите. Но и за това си има колай. Jabber
протокола поддържа "транспорти", които са шлюзове към протоколи от
тъмната страна. Българският сървър има ICQ и MSN транспорти, като дори е
възможна MSN конференция. Мога да те уверя, че работят изключително
стабилно. Аз (а и всичките ми колеги) ги използваме за бизнес, тъй като
(засега) е невъзможно да убедя бизнес контактите ми да мигрират от ICQ и
MSN към Jabber. Но и това ще стане. Така че можеш съвсем спокойно да
продължиш да си пишеш с ICQ потребители и да ги "конвертираш" в Jabber
такива.

Има подробна информация за сървъри и клиенти на jabber.org. Можеш да си
пуснеш и Jabber сървър под Windows, но аз се съмнявам дали тази среда е
подходяща за какъвто и да е сървър.

Явор Доганов