Re: lug-bg: fuse & sshfs adventures

  • Subject: Re: lug-bg: fuse & sshfs adventures
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 13 Apr 2005 18:18:17 +0300

On Wednesday 13 April 2005 16:18, Peter Pentchev wrote:
> [...]

Модула се получава на място при теб. Т.е. проблема е, че не четеш ясно, иначе
си го написал ясно ;-)

> И все пак, да задам директно въпроса, който Ясен не зададе, но и на мен
> ми се струва странно - говориш за binary пакет на fuse - къде го намери?
>
> :)  Поне в пакетите, които се разпространяват чрез официалните apt
>
> хранилища на Debian, единственото, което виждам, е fuse-source, което
> *има* нужда от компилация *след* като го инсталираш.  Как точно се казва
> пакетът, който си инсталирал, и откъде си попаднал на него?

това е точно така... само едно уточнение:

fuse-source е наистина debian binary package (т.е. deb за architecture: all)
който носи сорс файлове със себе си и който се получава от debian source
package - fuse [1.0] [1.1] [2] [3]. Та този debian binary package -
fuse-source носи:

./
./usr/
./usr/src/
./usr/src/fuse.tar.bz2
./usr/share/
./usr/share/doc/
./usr/share/doc/fuse-source/
./usr/share/doc/fuse-source/README.Debian
./usr/share/doc/fuse-source/copyright
./usr/share/doc/fuse-source/changelog.gz
./usr/share/doc/fuse-source/changelog.Debian.gz

от/след което с module-assistant или kernel-package се достига до локално
билднати модули (и ядрен имидж ако се иска) пак като debian binary packages
(debs) които се инсталират.

> Ако наистина става дума за fuse-source, Ясен е прав - в README.Debian
> (което, ако съществува в някой пакет, който инсталираш, е на практика
> задължително да прочетеш :) са си описани различните начини за
> компилация, някой от които трябва да избереш, *след* като инсталираш
> пакета fuse-source :)

[1.0] http://packages.debian.org/unstable/source/fuse
[1.1] http://packages.debian.org/unstable/source/sshfs-fuse
[2[ точно както qmail-src_1.03-24_all.deb е debian binary package, носещ сорс
за получаване локално билднати debian binary packages поради изискване на
лизенза.
[3] debian source package са дефакто 3 файла: orig.tar.gz (pristine upstream
sources), diff.gz (съдържа debian/ директорията - рецептата за
пакетиране), .dsc (описание). Native пакетите нямат diff.gz защото
директорията debian/ е част от .orig.tar.gz (e.g. apt, dpkg, etc).

--
pub 4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <danchev.fccf.net/key pgp.mit.edu>
fingerprint    1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB