Re: lug-bg: малък...ама дразнещ проблем

  • Subject: Re: lug-bg: малък...ама дразнещ проблем
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 4 May 2005 14:33:11 +0300

On Wednesday 04 May 2005 13:46, Peter Pentchev wrote:
--cut--
> [...]
> непрекъснато - cp(1), mv(1), test(1) (макар че това обикновено е
> вградено в шела), chmod(1), ln(1) и други такива, без които животът би
> бил немислим ;)  В /sbin пък живеят неща, които се използват само при
> извънредни ситуации и административна намеса в работата на системата -
> ifconfig(8), dump(8)/restore(8), mount(8), chown(8), гореспоменатите
> shutdown(8), halt(8), reboot(8) и все такива други.  За тях не е
> непременно казано, че използването им е ограничено от потребители с
> userid 0, но все пак се предполага, че не ги ползва куцо и сакато

това разбира се е така.

> Няма твърдо деление между /bin и /sbin - разделението е по-скоро
> смислово, но в повечето случаи кажи-речи очевидно :)  Затова ми е
> мисълта: има ли наистина дистрибуция на Linux, или изобщо има ли някаква
> операционна система / дистрибуция / whatever, създателите на която са
> били озарени от брилянтната идея да сложат halt(8) в /bin?!

Едва ли ще изкопаш такава, защото ще са в разрез поне с:
http://www.pathname.com/fhs/pub/fhs-2.3.html#SBINSYSTEMBINARIES
(не съм поглеждал в susv3 [1] дали се изисква нещо по въпроса)

Но това което става в този случай е описано в DESCRIPTION на:
[.1] http://www.rt.com/man/consolehelper.8.html
[.2] http://www.rt.com/man/userhelper.8.html
[1] http://www.unix.org/single_unix_specification/

--
pub 4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <danchev.fccf.net/key pgp.mit.edu>
fingerprint    1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB