Re: Tape backup solutions [was Re: lug-bg: DAT 72 SCSI Tape Drive]

  • Subject: Re: Tape backup solutions [was Re: lug-bg: DAT 72 SCSI Tape Drive]
  • From: Nick Kirchev <nick@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 28 Sep 2005 12:00:07 +0300

Здравей,

ползвал съм и двата софтуера и имам следните впечатления:

Amanda:
    Предимсва:
    1. лесна за инсталация/настройка
    2. разпознава голяма част от лентовите у-ва
    3. не иска допълнителни сървъри (tape, sql, ...)

    Недостатъци:
    1. МНОГО бавно възстановява файлове ( от 1 ГОЛЯМ tar/cpio фаил ) ~ 2 часа
за 60 GB архив,  ако файловете са по-назад в архива.
    2. проблеми при възстановяване ( не откива някой фаилове, натоварва
сървъра )
    4. Голямо натоварване докато прави архива. ( load average ~ 6 -7 )
    5. позволява само Full и Incremental Backups
    6. почи след всеки ( backup / restore ) се налга почисватване на
главата на устройството
    7. инстументът за тестване на ленти / у-а, отнема няколко часа да
опредили големината на лентата , тип на устройството

 Bacula:

1. никакво натоварване при backup / restore
2. бързо възстановяване на файлове (120 ГБ архив независимо къде са
записани файловете, приблизително време до 5 мин ).
3. лесно боравене с клиената за restore, много възможности при bacup /
restore
4. позволява промяна на типа на архивиране ( full/inc/diff)
5. може да архиваира windows машини ( windows client ), графичен клиент
и за windows
6. инструменти за тестване не лента / у-во, работи доста бързо
7. статистика за файлове, оставащо свободно място, скорост създаване на
архива, и др.

недостатък който може и да  е придобивка , е ползването допълнителни
сървъри ( storage server, director server, database server, client,
console )и отделните компонети са на различни физически машини.

моят избоp е bacula.