Re: lug-bg: Заличаване на информация

  • Subject: Re: lug-bg: Заличаване на информация
  • From: Qsin <qsin@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 11 Oct 2005 13:29:33 +0300

Nick Angelow wrote:

Qsin wrote:

Nick Angelow wrote:

Qsin wrote:

Tsvetin Vasilev wrote:

Qsin wrote:

Здравейте,

как под Линукс да залича информацията върху един цял
хард диск, така че ако попадне в недобронамерени ръце,
нищо да не могат да извлекат от него?

Явор Атанасов

А ако се пробва например вариант
да се мина първо неколкократно с dd if=/dev/urandom of=/dev/hdX и
badblocks -w -t <pattern> /dev/hdX
Дали няма да е достатъчно или отново има голяма вероятност за
възстановяване на информацията ?

Успех
Диска е 20 GB.
Метода
 dd if=/dev/zero of=/dev/hdX
отне около 12 минути непрекъснато писане върху диска.
Метода
 dd if=/dev/urandom of=/dev/hdX
пишеше толкова рядко, че реших, че може и цяла нощ да не свърши.
С DBAN използвайки метод
 DOD 5220.22M - American Department of Defense 5220-22.M standard wipe
диска е обработен за малко помалко от 1,5 часа.
всичко това е много хубаво, но за да се убедим, че работата е свършена
професионално, ще трябва да донесеш диска за възстановяване :о)

иначе това с DBAN впечатлява.

:)))))))
Не целя да прецакам нито ЦРУ, нито ФСБ. А и диска не е от критично
значение.
Просто елементарна мярка на предпазливост.

хм, това с прецакването не е лоша идея -- да сме готови за подобно нещо.
и на едните, и на другите, че и за мосад да сме готови :о)

имах предвид, че ако някой от тези методи е дал добри резултати, при
появата на следващ подобен въпрос, питащият щеше да получи конкретен
отговор, а не както се случи при теб -- опитай това, опитай онова, което
предполага загуба на известно количество време.

но пък и самата проверка предполага загуба на (повече) време, както и
наличие на определени познания :о(

иначе приятен ден!
Не че познанията ми са кой знае колко големи, но аз не можах да възстановя никаква
информация от този диск със средствата с които съм правил подобни неща.
Сигурно човек по-напред с материала и материалната база би успял. Но се съмнявам,
че цената на получената информация, ще съответства на цената на труда му.

Явор Атанасов

П.П. Все пак аз не съм оборудван за целите на подобен шпионаж.