lug-bg: Re: lug-bg: Заличаване на информация

  • Subject: lug-bg: Re: lug-bg: Заличаване на информация
  • From: "CIO" <CIO@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 12 Oct 2005 12:43:21 +0300

----- Original Message -----
From: "Qsin" <qsin@xxxxxxxxxxxx>
To: <lug-bg@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
Sent: Tuesday, October 11, 2005 1:29 PM
Subject: Re: lug-bg: Заличаване на информация

> Не че познанията ми са кой знае колко големи, но аз не можах да
> възстановя никаква
> информация от този диск със средствата с които съм правил подобни неща.
> Сигурно човек по-напред с материала и материалната база би успял. Но се
> съмнявам,
> че цената на получената информация, ще съответства на цената на труда му.
>
> Явор Атанасов
>
> П.П. Все пак аз не съм оборудван за целите на подобен шпионаж.

Преди време четох, че някаква компания предлага възстановяване на данни от
магнитни нисители (HDD), дори да са претърпяли поражения от рода на пожар,
надраскване, намагнитване, начупване и т.н. Имаше и рекламна снимка на която
с някаква техника, подобна на електронен микроскоп, възстановяваха
информация от парче от плоча на HDD. Според статията, може да се възстанови
информация която е записвана до 7 пъти върху диска т.е., ако запишеш файл,
върху него друг, върху него трети и така до 7 пъти, може да се възстановят и
7-те файла. Използвали някакви квантово-вълнови методи и четяли буквално
всеки електрон, след което чрез специални алгоритми възстановявали
информацията.
Така, че в твоя случай, ако ползваш DOD 5220.22M, може да си сигурен, че
безвъзвратно си изгубил всякаква информация ;)) За сведение, този метод
записва на 7 паса върху диска битови последователности от рода на: 01010101,
10101010, 00110011, 11001100 и т.н. Ако искаш иди на www.jetico.com (не
рекламирам фирмата) и виж какво пише за BCWipe. Аз лично я пробвах един два
пъти върху дискети за по-сигурно;)) Не се четяха със сигурност;)

Ами толкова от мен.

Иван Михалев