lug-bg: Относно UPS-те и как "работят"?

  • Subject: lug-bg: Относно UPS-те и как "работят"?
  • From: Georgi Krystev <gkrystev@xxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 03 Nov 2005 17:51:12 +0200

Здравейте,

Интересуват ме някои неща относно как един USP и linux работят взаимно. Нека да ви опиша няколко ситуации...

1.
Има енерго, има ток в батериите на UPS-а, всичко работи. Енергото дърпа шалтера. От тук започват въпросите. Какъв сигнал подава USP-а през серийния порт на PC-то и за какво. Колко вида сигнали има? Само "има/няма ток", или "няма ток но още имам в бтатериите" + 2-ри сигнал в последствие "още няма ток и батериите ми свъшват и те" и т.н.

2.
Така. Премаме, че каквито и сигнали да е подал UPS-а, машината е решила да пусне halt. Тръгва си init0, всичко е ток и жица. И в един момент имаме едно напълно "спряло" PC, което все още работи. Батериите в UPS-а са на изпарения и енергото пуска тока. Тук има 2 възможности. Едното е UPS-а да каже на системата, че вече иам ток и въпроса при това положение, може ли liunx-а да се изкара от halt състояние?

3. Приемаме, че или системата е излезнала от halt, или са свършили изпаренията в батериите на UPS-а и PC-то е изгаснало, енергото е пуснало тока и системата започва да зарежда. Батериите на UPS-а се зареждат но все още са кажи речи празни. И в същият този весел момент енергото пак си казва думата и тока спира отново. UPS-а праща сигнал за "липса на ток", но системата все още се зарежда и няма кой да го приеме или е приет но прекалено късно. В този случай PC-то гасне посредата на някой запис...и става кофти. Въпроса ми е в този случай е, дали UPS-а може да прати сигнал "ей, аз имам ток от щепсела но батериите са празни, чакай малко прези да излезнeш от halt" или ако PC-то вече е изгаснало, въпросния UPS да не му пуска ток преди да си зареди батериите поне на половина.

Та, горе долу това са ми въпросите. Не знам дали има някакъв стандарт за сигнали от UPS-и и съм почти сигурен, че повечето неща, ако ги има всичките, едва ли ще се потдържат от всички UPS-и. Ако някой може да каже софт за управление на такива?... Преди време гледах някакъв в него можеше да се окаже единствено колко секунди да изчака преди да изгаси системата след като получи известие от UPS-а. Ако някой спомене нещо конкретно за PCStar UPS-те, също ще съм му благодарен :).

Георги Кръстев