Re: lug-bg: Относно UPS-те и как "работят"?

  • Subject: Re: lug-bg: Относно UPS-те и как "работят"?
  • From: George Vamporov <gvamporov@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 03 Nov 2005 19:09:29 +0200

On Thu, 2005-11-03 at 17:51 +0200, Georgi Krystev wrote:
> Здравейте,
>
> Интересуват ме някои неща относно как един USP и linux работят взаимно.
> Нека да ви опиша няколко ситуации...
Здрасти!
Имах възможност да си поиграя с един APC SmartUPS и NUT (Network UPS
Tools)...
> [...]
> "няма ток но още имам в бтатериите" + 2-ри сигнал в последствие "още
> няма ток и батериите ми свъшват и те" и т.н.
>
> 2.
> Така. Премаме, че каквито и сигнали да е подал UPS-а, машината е решила
> да пусне halt. Тръгва си init0, всичко е ток и жица. И в един момент
> имаме едно напълно "спряло" PC, което все още работи. Батериите в UPS-а
> са на изпарения и енергото пуска тока. Тук има 2 възможности. Едното е
> UPS-а да каже на системата, че вече иам ток и въпроса при това
> положение, може ли liunx-а да се изкара от halt състояние?
Като тръгне да се гаси компа който играе ролята на сървър (щото може да
нагласиш и други PC-та да получават инфо за UPS-a) спиране няма!
Обаче преди да изгасне напълно софт-а подава сигнал на UPS-a и той да се
изгаси, без значение дали е дошъл тока или не. (не съм сигурен но при
новите SmartUPS май се задаваше интервал след който да се изгаси)
Тествано. :)

> [...]
> все още са кажи речи празни. И в същият този весел момент енергото пак
> си казва думата и тока спира отново. UPS-а праща сигнал за "липса на
> ток", но системата все още се зарежда и няма кой да го приеме или е
> приет но прекалено късно. В този случай PC-то гасне посредата на някой
> запис...и става кофти.
> Въпроса ми е в този случай е, дали UPS-а може да прати сигнал "ей, аз
> имам ток от щепсела но батериите са празни, чакай малко прези да
> излезнeш от halt" или ако PC-то вече е изгаснало, въпросния UPS да не му
> пуска ток преди да си зареди батериите поне на половина.
На същия UPS може да се задава след колко време да се пусне UPS _след_ като е
дошъл тока... Предполагам, точно за такъв случай измислено.
Ако тока е дошъл преди да се е спрял UPS-а, тоя интервал започва да тече
веднага след като UPS-a се изключи. Тествано... :)

> Та, горе долу това са ми въпросите. Не знам дали има някакъв стандарт за
> сигнали от UPS-и и съм почти сигурен, че повечето неща, ако ги има
> всичките, едва ли ще се потдържат от всички UPS-и. Ако някой може да
> каже софт за управление на такива?... Преди време гледах някакъв в него
> можеше да се окаже единствено колко секунди да изчака преди да изгаси
> системата след като получи известие от UPS-а. Ако някой спомене нещо
> конкретно за PCStar UPS-те, също ще съм му благодарен :).
Когато се порових за да пусна един PowerWare се оказа, че повечето марки
UPS си ползват различен протокол с който да си комуникират с PC-то...
В общи линий от собствен опит мога да ти препоръчам UPS-ите на APC в
комбинация с NUT, a предвид, че MGE участват активно в разработката на
NUT, предполагам, че и с тях няма да има проблем.
За PowerWare си има някакъв техен софт, който обаче все още не съм
изтествал как се държи!
А иначе: http://www.networkupstools.org/compat/stable.html
Успех. :)

--