lug-bg: cdrecord kernel 2.6 problem

  • Subject: lug-bg: cdrecord kernel 2.6 problem
  • From: Kamen TOMOV <kamen@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 27 Dec 2005 18:21:36 +0200

Здравейте,

За пореден път имам проблем с CD-Writing на Linux. Писна ми. Не бях
записвал дискове от няколко месеца и вчера ми се наложи. Записвачката
е старичка - 4х Teac и е закачена на сървър, така че нямам много
възможности за рестартиране, load/unload на модули хич не върши работа
в тоя случай, щото често unload-a гърми.

Въпросът е дали да използвам ide-scsi или ide-cd за да чета и записвам
СД-та? Ето какво пише за модула ide-cd в документацията на ядрото:

WARNING: ide-scsi is no longer needed for cd writing applications!

А също и какви настройки трябва да направя (модули, boot-parameters,
devices и т.н.)?

Ето какво казва cdrecord -version:
Cdrecord-Clone 2.01 (i686-pc-linux-gnu) Copyright (C) 1995-2004 Jörg Schilling
cdrecord: Warning: Running on Linux-2.6.14
cdrecord: There are unsettled issues with Linux-2.5 and newer.
cdrecord: If you have unexpected problems, please try Linux-2.4 or Solaris.

Всъщност опитах и с 2-та модула но без успех. С ide-cd поне успявам да
правя mount.

Благодаря предварително.

(flame-mode

Като направя равносметка толкова време съм отделил на този проблем, от
както си закачих записвачката преди няколко години, че съжалявам, че
изобщо го направих.

Заради някакъв тъп конфликт между двама или трима човека страдат
толкова много потребители. Като че ли се правят толкова велики неща,
че хората са незаменими. Въпреки, че не ползвам кой знае колко от
Линукс се сещам поне за два неприятни проблема, с които съм се
сблъсквал. Единия е, този за който в момента пиша, а другия беше с
devfs. Прехода към тази файлова система беше доста болезнен, за да се
окаже малко по-късно, че пак трябва да правя друг болезнен преход,
този пък към udev.

Въпреки че съм готов да си плащам, за да ми решава някой друг тези
проблеми (защото това не е основна дейност за мен) не виждам нищо
свясно, което да мога да си купя. Ако дистрибуцията е комерсиална, то
по правило тя съдържа стар софтуер, ако пък ОС-а е затворен, то тя по
правило не струва - знам го от опит защото направих болезнена миграция
от Windows преди няколко години.

)

--
Kamen TOMOV