Re: lug-bg: Uzhasno bavno, 100% CPU (Laptop)

  • Subject: Re: lug-bg: Uzhasno bavno, 100% CPU (Laptop)
  • From: Petko Yotov <5ko@xxxxxxx>
  • Date: Mon, 22 May 2006 09:10:03 +0100

Благодаря за отговора! Няколко уточнения и допълнителни наблюдения, вероятно ще преинсталирам всичко наново.

Дамян Иванов wrote:

> Опитай да махнеш fnfxd - ACPI-тата на тошиба не са най-отворените :/
Ами аз fnfxd го ползвам откакто съм с Линукс -- много месеци -- и не ми се вярва да е от него.

> Използваш ли някакви методи за контрол на честотата на процесора? Това
> може да обясни забавянето (донякъде).
Ами не - моят процесор е май стар за такива екстри.

> Възможно е и перката на процесора ти нещо да заяжда и понякога да спира
> - - това би обяснило съобщението на Windows-а. (и е възможно да
> предизвиква някакво супер-забавяне на системата с цел предпазване от
> прегряване)
Перката на вентилатора ли? -- вероятно е това, той много бръмчи, може да спира наистина.

> Успех с тошибата. Аз пък се оплаквам, че е шумен под линукс - под
> другата ОС ако не работя с него вентилаторът спира. Под линукс - в
> началото е спрян (докато тръгне хикса), а после се върти постоянно
> (по-бързо ако го напъна). Свалил съм честотата на 400МХц, видеото - на
> 200, без резултат.  Ех, тошибаааа...

И при мен е шумен, направо като трактор е. :-) :-( Има вероятност наистина да спира и да прегрява -- ще потърся да купя нов.

Едно забравих да напиша вчера, температурата на диска си е 46 градуса, и при нормална работа, и когато забива.

Ето какво ми се случи вчера и тая нощ. Актуализирах (apt-get upgrade), после се наложи да го спра, но като го пуснах отново, всичко се е скапало. Нито звукова карта, нито мрежа, нито USB, нито мишката, нито "touch-pad" работи. Все едно, че няма такива неща. И видеото не е разпознато напълно - не че разбирам, обаче преди MPlayer работеше с "-vo xv", сега не ще. И пак става много бавно, ей така- изведнъж.
После пуснах Уиндос и вентилаторът така избръмчава и спира, след което ме поканва моментално да го изключа, като също работи на бавни обороти. Това два пъти.
После пуснах Линукса и почнах да си архивирам нещата, като с копчето Fn-3 пуснах вентилатора да се върти постоянно.
После пак в Уиндоус (там поне има мишка и др.), после гледах филм с MPlayer (има си видео и звук), като повече не заби цяла нощ.
Тая сутрин пак Линукс - еми същото си е, нищо не работи. Най-лошото е, че не мога да ъпгрейдна, като нямам мрежа или USB.

Аз не зная как да го търся и да го оправям, и дали въобще ще мога. Така че, ще си сваля някое Live-CD и ще си го инсталирам, това ще ми отнеме 1-2 дни да си направя всичко както съм свикнал, което е по-бързият вариант.

Благодаря за това, че изчетохте всичко това :-)

Поздрави и лека седмица!!
Петко