Re: lug-bg: dosemu cyrillic print ?

  • Subject: Re: lug-bg: dosemu cyrillic print ?
  • From: Иво Тачев <ivo_linux@xxxxxxx>
  • Date: Sat, 3 Jun 2006 23:30:12 +0300

>Съжалявам, че така разказвам философски, но не съм запазил при мене нещата
> си от преди време, когато служебно работех точно така (бях си преподредил
> за МИК един такъв софтуерен шрифт за PC866, който може свободно да се
> изтегли от разни руски сайтове). Ще мога да ги изровя най-рано другата
> седмица, а нямам възможност да ги творя наново.

Ето как съм го правил (с LPRNG) за 9-иглен матричен принтер без хардуерна
кирилица - може на някого някога да потрябва:

В dosemu.conf:
---------------
# Print command to use. Default: "lpr", for "lpr -P printername".
# Sometimes (with CUPS) "lpr -l" is necessary.

$_printer_command = "lpr -Plp-text"

# idle time in seconds before spooling out. Default: (20)

$_printer_timeout = (5)
------------------

В /etc/printcap:
-------------
lp-raw:
        :lp=/dev/lp0:\
        :mx#0:\
        :sd=/var/spool/lpd/lp:\
        :sh:

lp-text:\
        :if=/var/spool/lpd/softcyr.sh:\
        :lp=/dev/null:\
        :mx#0:\
        :sd=/var/spool/lpd/lp-text:\
        :sh:
-------------

Филтърът softcyr.sh съдържа само един ред:
cat /var/spool/lpd/epsonmik.fnt - |lpr -Plp-raw

Шрифтът epsonmik.fnt (с качество и скорост DRAFT) е приложен тук.

Все пак, по-добре е кирилицата да се вкарва ръчно от DOS с
'copy /b epsonmik.fnt prn:', а в dosemu.conf да стои:
$_printer_command = "/dev/lp0"

Иво