Re: lug-bg: KDE troubles - SOLVED

  • Subject: Re: lug-bg: KDE troubles - SOLVED
  • From: Dimitar Georgiev Popov <insane@xxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 29 Jun 2006 23:17:29 +0300

On Thursday 29 June 2006 16:22, Georgi Chorbadzhiyski wrote:

> настрой си както искаш миксера, пусни една конзола и като root изпълни
> alsactl store

Проблемът не беше в ALSA-та: alsactl store си записваше
правилно /etc/asound.state; но KDE-то като се зарежда слага нови стойности от
~/.kde/share/config/kmixctrlrc; явно в някакъв период от време съм пускал
KMix и той си е записал там стойностите; както и да е - SOLVED :)

> [...]
>         Option  "XkbLayout" "us,bg"
>         Option  "XkbVariant" ",phonetic"
>         Option "XKbOptions" "grp:alt_shift_toggle,grp_led:scroll"
> EndSection
>
> А за да не си рестартираш сесията, след като си добавил редовете в
> xorg.conf пусни:
>
> setxkbmap us,bg ,phonetic grp:alt_shift_toggle,grp_led:scroll
>
> Ако искаш индикация подоба на клавиатурната програмка на KDE, потърси за
> kkbswitch. С него ще имаш индикация със знаменце и ще можеш да окажеш дали
> клавиатурният ти избор да важи глобално или само за прозореца, в които си

Тук също се оправих идеално - явно, X-a си е X и задачата му е да работи
"железно"! Иначе благодаря и за tool-чето: като си свикнал със знаменце, е
трудно ;)

Благодаря и на двама ви за помощта.

Поздрави,
Митко