lug-bg: PGP/GnuPG Keysigning Party - OpenFest 2006

  • Subject: lug-bg: PGP/GnuPG Keysigning Party - OpenFest 2006
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 27 Oct 2006 17:34:39 +0300

Здравейте,

Тази година като част от OpenFest ще се опитаме да организираме PGP
keysigning party - събиране на хора, които имат PGP ключове, и размяна
на информацията за публичните части на тези ключове по сигурен начин,
така че след това всеки да може да подпише ключовете на другите, като е
малко по-сигурен в принадлежността им.

За нашето keysigning party ще минем през няколко етапа:

1. Хората, които искат да участват - хората, които искат техните ключове
   да бъдат подписани от другите - ми изпращат публичните си ключове,
   заедно с всички user ID's (обикновено e-mail адреси, но не винаги), с
   които искат да участват, на e-mail адрес keysigning-of2006@xxxxxxxxxxx.
   Препоръчително е subject-ът на съобщението да започва с "keysigning".
   Разбира се, ще събирам само публичните ключове, които са дошли
   подписани от самите тях, *и* които мога да изтегля от публичните PGP
   keyservers :)

2. Поне веднъж дневно ще публикувам списъка от PGP ключове на страницата
   http://www.ringlet.net/keysigning-of2006/ и ще изпращам обновения
   списък по e-mail на хората, които са ми изпратили ключовете си.  При
   всяко такова обновяване ще подписвам списъка и ще указвам неговите
   контролни суми с MD5 и SHA1.

3. Преди самия OpenFest, 4 ноември, всеки, който иска да участва в
   keysigning party-то, ще трябва да си разпечата - или да донесе по
   някакъв удобен за него самия начин, но да донесе сам - копие от
   последния вариант на списъка.  Ключовият момент тук е именно в това
   всеки да донесе свое собствено копие на списъка - по очевидни причини
   няма смисъл аз да раздавам разпечатани копия на самото keysigning
   party и да искам да ми вярвате, че това, което виждате на хартията,
   действително са fingerprints на изпратените ми ключове :)

4. На keysigning party-то на 4 ноември ще изнеса MD5 и SHA1 сумите на
   последното копие на списъка.  Всеки ще провери дали те съвпадат с
   тези, които носи той; ако има някакъв проблем, ще трябва да го
   решаваме на място.

5. След проверката на списъците ще дадем възможност на всеки да провери
   дали ключът му - short key ID, user ID's, fingerprint - е посочен
   правилно в списъка.  Ако някой каже, че информацията за ключа му е
   невярна, останалите ще трябва да игнорират този ключ.

6. Най-сетне ще пристъпим към същинската част на keysigning party-то -
   всеки ще има възможност да покаже някакви документи за самоличност на
   всички останали.  Всеки ще има възможност да провери документите за
   самоличност на всички останали и да отбележи в собственото си копие
   от списъка за кои ключове е видял достатъчна идентификация, за да ги
   подпише по-късно.

7. Самото подписване на ключовете ще се случи СЛЕД keysigning-party-то
   на OpenFest!  Всеки ще си тръгне от party-то със списък, върху който
   е отбелязал на кои ключове смята, че може да вярва, и доколко може да
   им вярва; след това, в домашни условия, в тиха и спокойна обстановка,
   ще подпише ключовете, които реши, и ще ги изпрати на собствениците
   им, за да могат те да решат какво искат да правят с подписаните си
   ключове по-нататък.

За повече информация:
- OpenFest'2006:
  http://www.openfest.org/