Re: [Lug-bg] utf-8 файлови имена

  • Subject: Re: [Lug-bg] utf-8 файлови имена
  • From: Alexander Shopov <ash@xxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 15 Oct 2007 21:59:15 +0300

> такива с не-фонетичен запис и такива с обратен запис, има ли начин в
> Linux да се работи с такива файлове независимо от използваната локала?

Имам чувството, че в локала слагаш и кодирането, а и честно казано - ако
го изключиш е трудно да получиш свестен отговор.

Няма удобен начин да правиш това.

Кодирането ти определя допустимите знаци - как да изшляпаш алеф или
шантав йероглиф в CP1251 например?

Тия питанки показват, че в текущото кодиране липсва твоя знак.

Погледни следната програма за прекодиране на файлови имена:
http://www.j3e.de/linux/convmv/

Работата в UTF-8 е правилния начин да си решиш проблема. Всичко останало
ще е да се бориш със света.

Имаш ли конкретен проблем, който налага да ползваш кодиране различно от
UTF-8?

Поздрави:
ал_шопов