Re: [Lug-bg] utf-8 файлови имена

  • Subject: Re: [Lug-bg] utf-8 файлови имена
  • From: "Andrey Marinov" <andreshko@xxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 15 Oct 2007 20:16:43 +0300

----- Original Message -----
From: "Doncho N. Gunchev" <gunchev@xxxxxxxxx>
Sent: Monday, October 15, 2007 2:02 AM

| Имаше нещо като fuse-recode, което променя кодировката по време на
| работа. Ако на една и съща файлова система едното име е наред, а
| друго не - мисля че няма спасение - не се съхранява индивидуална
| информация за кодировката на името на всеки файл.

Имам предвид, че имената са с кодиране на символите UTF-8 (т.е няма CP/DBCS/MBCS).
За имена от Windows 9x зависими от кодова страница - ясно - едни ще излизат, други - не, според локалата.

| Не си казал каква ти е файловата система, какви опции си й дал при
| монтиране и има ли windows-и намесени в сценката (98 особено).

Файловата система е NTFS 3.1 (XP) и всички имена на въпросния дял са UTF-8.
При монтиране ползвам ntfs-3g и го монтирам с опция за локала bg_BG.utf8 (не знам да има универсална UTF-8 такава).
С openSUSE 10.2 съм.

| Аз имам все още някои файлове на кирилица, но никога не съм имал
| проблем под linux (от RH9/FC1 насам ползвам UTF-8). Ще имаш проблеми
| с Win98, FlexType и някои други програми (архиватори, zip/rar май).
|
| --
| Regards,
|  Doncho N. Gunchev, GPG key ID: 0EF40B9E, Key server: pgp.mit.edu

Поздрави,
Андрей