Re: [Lug-bg] Блокиране на зле конфигуриран DHCP

  • Subject: Re: [Lug-bg] Блокиране на зле конфигуриран DHCP
  • From: "Vladimir Vitkov" <vvitkov@xxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 11 Mar 2008 13:34:14 +0200

Мммм честно казано не съм сигурен, по стандарт DHCPNAK трябва да се
праща само до този който е пуснал DHCPOFFER-а, но ако нашият любим
провайдър използва proxyarp има известна вероятност и неговата машина
да поеме NAK-а.

Не че е правилно ама ... shit happens.

За мен проблема съм го решил със статичен арп на гейта + пълен игнор
на всякакви други обявяванки от мрежата. Така или иначе не разчитам на
хората на switch-а ми за почти нищо. Допълнително съм рязнал всякакви
broadcast-и на външният интерфейс.

С уважение,
Владимир Витков

http://www.netsecad.com