[Lug-bg] Няколко въпроса за виртуализация

  • Subject: [Lug-bg] Няколко въпроса за виртуализация
  • From: "Vladimir Vitkov" <vvitkov@xxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 12 Apr 2008 12:36:09 +0300

Здрасти група,

Вече комай ми е време да започна да си виртуализирам машините но имам
няколко неясноти и ще си позволя волността да ви позапитам :)

 * Коя виртуализация да избера - Vmware Server, VirtualBox, Xen, KVM,
UML, Virtuozzo? По възможност изложете и вижданията си по въпроса. За
момента като че ли имам най много наблюдения над vmware. Виртуозото и
UML май ги изключвам че ще наложат много голяма реорганизация на
машините.

 * Как е най удачно управлението на виртуалните машини? За vmware си
има един ного удобен пакет а дори и някакъв web интерфейс който не съм
ползвал. За Xen има xen-tools. За останалите ... ами малко няма много.

 * Как да разберем дали имаме поддръжка за паравиртуализация (защото
май на там отива света)? Из нета се казва че ако процесора поддържа
паравиртуализация във флаговете му трябва да има vmx или svm, обаче на
сайта на интел и из xen-ското wiki процесорите които имам предвид не
са описани (говорим за Xeon 3040 и Core2 Duo T7500).

 * Удачно ли е да натвам виртуалните машини или по добре да си крънкам
за отделни ип адреси за всяка?

 * По ваши наблюдения колко е overhead-а от различните типове виртуализация

 * До колко виртуализацията представлява проблем в сигурността/води до
проблеми със хост системата?
--
С уважение,
Владимир Витков