Re: [Lug-bg] Няколко въпроса за виртуализация

  • Subject: Re: [Lug-bg] Няколко въпроса за виртуализация
  • From: Nickola Kolev <nikky@xxxxxxx>
  • Date: Mon, 14 Apr 2008 10:01:10 +0300

Здравей,

На Sat, 12 Apr 2008 12:36:09 +0300
"Vladimir Vitkov" <vvitkov@xxxxxxxxx> написа:

> Здрасти група,
>
> Вече комай ми е време да започна да си виртуализирам машините но имам
> няколко неясноти и ще си позволя волността да ви позапитам :)
>
>  * Коя виртуализация да избера - Vmware Server, VirtualBox, Xen, KVM,
> UML, Virtuozzo? По възможност изложете и вижданията си по въпроса. За
> момента като че ли имам най много наблюдения над vmware. Виртуозото и
> UML май ги изключвам че ще наложат много голяма реорганизация на
> машините.

За UML си прав да го изключиш като вариант, но разгледай Virtuozzo.

[ кръц ]

>  * Удачно ли е да натвам виртуалните машини или по добре да си крънкам
> за отделни ип адреси за всяка?

Зависи от нуждите ти.

>  * По ваши наблюдения колко е overhead-а от различните типове
> виртуализация

Virtuozzo е с (предполагам) най-малък overhead. Препоръчвам ти обаче да
обърнеш внимание на http://www.linux-vserver.org - това е проект, който
се развива вече 5 години и има по-малък overhead дори от Virtuozzo.

>  * До колко виртуализацията представлява проблем в сигурността/води до
> проблеми със хост системата?

Не мисля, че виртуализацията води до някакви проблеми в сигурността на
хост системата. Виж, за общи проблеми - има ги всякакви. :)

Никола