Re: [Lug-bg] Too many open files in....

  • Subject: Re: [Lug-bg] Too many open files in....
  • From: Marian Marinov <mm@xxxxxxxx>
  • Date: Mon, 9 Jun 2008 11:37:45 +0300

On Monday 09 June 2008 10:26:42 Peter Pentchev wrote:

> А всъщност Данаил е прав и това ulimit -a е най-добре да бъде изпълнено
> в CGI скрипт, пуснат точно от този Apache, който прави проблеми :)
>
> Мариане, не можеш твърдо да кажеш, че Apache не слага RLIMIT_OFILE;
> съвсем не можеш да бъдеш сигурен точно кой и как е конфигурирал точно
> този Apache, с който човекът има проблем.  Аз на четири машини в един и
> същи мрежови сегмент имам четири инсталации на Apache, конфигурирани по
> съвършено различен начин, и два от тях ги стартирам през допълнителни
> скриптове, които поставят ограничения, които стандартният конфигурационен
> [...]

1. Сигурен съм че, Apache не слага RLIMIT_OFILE тъй като никъде в кода на
сървъра няма подобно нещо.
2. Ако сървъра е с mod_php RLIMIT_OFILE се взима от shell-а стартрал apache-а.
3. Ако сървъра изпълнява PHP-тата като CGI-ки то тогава трябва да се погледне
лимита който е сложен на всеки новостартиран shell на машната. 99.9% сигурен
съм, че няма отделен лимит само за този потребител на машина и в такъв случай
остават само стандартните лимити наложени в /etc/bashrc, /etc/profile
или /etc/profile.d в зависимост от дистрибуцията.
4. Някои дистрибуции имат в скриптовете за стартиране на apache сложени лимити
и това също може да се провери.

Мариян