Re: [Lug-bg] Как да вържа графично Линукс към Уиндоус през защитна стена и усложнения

  • Subject: Re: [Lug-bg] Как да вържа графично Линукс към Уиндоус през защитна стена и усложнения
  • From: Dimitar Georgiev Popov <insane@xxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 29 Jan 2009 01:50:09 +0200

On Wednesday 28 January 2009 17:42:24 Александър Шопов wrote:
> Сега като се намърморих, най-реалистично ми изглежда да проработи
> стабилно и спокойно в дългосрочен аспект вариантът на Никола, за който
> обаче ще трябва да чета най-дълго. Уфффф.
>
> Коя версия на OpenVPN да ползвам? Той нали може автоматично да
> възстановява връзката?
> Откъде да започна четенето?
>
> Поздрави:
> ал_шопов

Здравей,

Мисля, че вариантът с OpenVPN ще ти свърши идеално работа и не се налага да
четеш много - съвсем просто е, ако следваш OpenVPN HOWTO-то:
http://openvpn.org/index.php/documentation/howto.html

Моят личен опит е следният:

Машина A зад gateway (който за усложнение забранява изходящи конекции към
разни портове и разни хостове - разбирай разрешава почти само HTTP/S плюс
малко UDP) и машина Б с реално динамично IP. Б е с инсталиран OpenVPN сървър
като, когато стане онлайн ползва dyndns.com, за да си регистрира IP-то с
някакво име. OpenVPN сървърът е настроен да работи на TCP порт 443. А праща
request-и през интервал от време към сървъра - това го прави автоматично
OpenVPN клиентът (за повече подробности виж параметърът resolv-retry, който по
подразбиране е infinite, т.е. не би трябвало да го пипаш). Може да се добави в
някакъв autostart скрипт, който да ти стартира OpenVPN клиента в случай на
рестарт (на windows не знам как се прави). И общо взето, това е. HOWTO-то на
OpenVPN ми беше единственият източник на информация и дори на мен ми беше
доста лесно да подкарам цялото нещо.

Успех!

Поздрави,
Митко