Re: [Lug-bg] iptables, NAT and PPTP

  • Subject: Re: [Lug-bg] iptables, NAT and PPTP
  • From: "Svetlin Nakov" <svetlin@xxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 4 Feb 2009 10:11:59 +0200

Доколкото четох, този IPSec се пуска отгоре върху вече изграден тунел от UDP
пакети. Това означава, че моят Linux firewall няма да знае за IPSec и ще
знае само за тунела, изграден от L2TP протокола. Не е ли така? В такъв
случай няма да има нужда от маскиране на IPSec пакети, защото те ще се
движат по UDP базиран тунел.

Иначе аз са моя офис си ползвам OpenVPN и никога не съм имал проблеми. Това
нещо просто работи безотказно и безпроблемно. Обаче VPN сървъра на моите
клиенти е хардуерен и не поддържа OpenVPN.

Наков