Re: [Lug-bg] iptables, NAT and PPTP

  • Subject: Re: [Lug-bg] iptables, NAT and PPTP
  • From: Kamen Medarski <kamedarski@xxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 12 Feb 2009 17:20:43 +0200

И аз да вметна нещо. Имплементирайки IPSec не е най лесното нещо,
наистина работи чудесно, но стигайки до рутинг полиците човек се хваща
за главата. Необходимо е доста четене и не е от най-приятните неща за
конфигуриране. Спомням си за още един проблем, надявам се да са го
оправили, но той е че не се създава дъми устройство през което лесно
може да се насочва определен сегмент от адреси.

http://www.unix-ag.uni-kl.de/~massar/vpnc/

http://www.longren.org/2007/05/17/how-to-cisco-vpn-client-on-ubuntu-704-feisty-fawn/

Поразгледай двете неща, не са много конкретни за твоята ситуация, но
биха могли да ти свършат работа.Препоръчвам циско впн клиента, тъй
като той не е зависим от модули в ядрото а билдва свой и ползва него.
(Ако въпросите за сигурноста на подобен тип конфигурация не те засягат
много)

Успех!