Re: [Lug-bg] С какъв кабел да свържа Nokia 1200 към компютъра и как да я достъпя под Линукс

  • Subject: Re: [Lug-bg] С какъв кабел да свържа Nokia 1200 към компютъра и как да я достъпя под Линукс
  • From: Radoslav Kolev <radoslav@xxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 24 Mar 2009 10:24:57 +0200

Здрасти Сашо,

истината е, че Нокиа са малоумниците.Спред официалната информация на сайта за връзка с компютър трябва да имаш поне модел от 2ххх серията. Аз не мога да твърдя със сигурност, но като гледам  това е направено единствено с цел прибиране на пари за по-скъп модел ако искаш връзка с компютър.

Аз имам много  дърт 3510и, който официално също не поддържа, но под батерията има оставени 6 контактни площадки, уж за сервиз. Това всъщност си е сериен порт там (F bus, спорек Нокиа терминологията), и с един прост кабел, който конвертира нивата от 0-5волта към RS232(-12+12V) успях да се свържа с гноки и да си изтегля всички телефони  и от картата и от паметта на телефона.

Сега от скоро имам 1650, горе-долу същия клас като твоите, но не съм се занимавал да се опитвам да го свързвам. Ти твоя кабел като го включиш към компютъра ядрото разпознава ли го като някакво устройство, USB към сериен конвертор примерно? И какво се случва като се опиташ да ползваш гноки?

Въобще това са разправии с глупости, дано да можем да минем скоро на нещо като OpenMoko.

Поздрави,
Радо