Re: [Lug-bg] "Невидима" виртуализация

  • Subject: Re: [Lug-bg] "Невидима" виртуализация
  • From: Ilia Lindov <ilia@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 26 Jun 2009 10:22:23 +0300

Здравей, според мен определено си струва да опиташ с VirtualBox. Лесен
за употреба, доста по-лек от VMWare и можеш да инсталираш Windows без
проблем. Не ми се е налагало да използвам конфигурация във вида, който
описваш, но мисля че до голяма степен е постижимо. Автоматичното
стартиране, най-вероятно, няма да е проблем. Разпознаването на разни USB
устройства е възможно с малко настройки. Сложих следния ред в /etc/fstab:

none /sys/bus/usb/drivers usbfs devgid=501,devmode=664 0 0

В горния ред devgid=501 e групата vboxusers (/etc/group). Необходимо е в
/etc/group на реда на vboxusers да се добави потребителя с който се
логваш във Fedora. Т.е. да се получи нещо такова:

vboxusers:x:501:ilia   <- потребителското ми име

Самото им закачване към виртуалната машина не зная как може да стане
автоматично. Сега като набия някое устройство в USB за да се закачи към
виртуалната машина, кликвам върху USB иконата в долния десен ъгъл на
VirtualBox-a и щракам върху устройството от списъка. Нямам опит в
свързване на телефон със Symbian. Имах известни затруднения с телефони с
Windows Mobile, но ги разреших. ActiveSync не разпознаваше телефона и не
можеше да се синхронизира.
Добавих във /etc/modprobe.d/blacklist.conf следното:

# Blacklisting for VirtualBox & ActiveSync
blacklist rndis_host
blacklist rndis_wlan
blacklist cdc_ether

Като цяло мисля, че голяма част от изискванията биха могли да бъдат
удовлетворени.
Успех и пиши докъде си стигнал :)

Поздрави: Илия