lug-bg: StarOffice&Kirilitza

  • Subject: lug-bg: StarOffice&Kirilitza
  • From: yovko@xxxxxxxxxxxxx (Yovko Lambrev)
  • Date: Sat, 05 Jun 1999 00:02:56 +0300

Çäðàâåéòå=Zdraveite,

        Otnosno skoroshnite pisma za "vizdaneto na kirilitzata" mi se shte da
pripomnya che v grupata se byahme suglasili da pishem na bulgarski s
latinitca za da mozhe vsicki da chetat pismata. Nyamam nishto protiv
kirilitzata - az licho ya vizdam pod moya Linux (mashinata mi e 100% bez
Windows - neshto s koeto se gordeya), koito e kiriliziran - i konzolata,
i X-a, i StarOffica, i TTF-shriftove, no vse pak mi se struva che ne e
dobre da diskriminirame nyakoi ot nas.
-----Tova za protokola :-) a inace:
        Ot izvestno vreme se borya s kiriliziraneto na StarOffice-a si.
Toi nepremenno durzhi da izpolzva PostScript shriftove, nepremenno i sus
AFM specifikacii. O'kay - osigurih mu gi kato namerih PS shriftove na
kirilitca, download-nah nyakolko ruski, konvertirah TrueType takiva i
t.n. Uspyah - imam kirilitza. Koyato si vadya i na printera - HP DeskJet
400 (ne-postscript printer) - vsushtnost s printera nyamam mikakvi
problemi, no ne e taka s ekrana mi. V mnogo ot shriftovete imam
maimunski simvoli, drugi vuobshte ne gi vizhdam, a treti guchkat bukvite
edna v druga. Znaeiki che shrifta e kirilishki moga da go polzvam kato
sled kato nabera teksta s shrift, koito e perfecten, v momenta predi da
go pusna na printera moga da go smenya i s takuv, koito e omazan (samo
na ekrana) - na printera izliza perfectno.
Ne che tova e problem, no mi e interesno dali nyakoi se e sbluskval s
podobna situaciya i imate li ideya zashto se poluchava.
        StarOffice e 5.01, Linux-a e Red Hat 5.2...

Yovko D. Lambrev, M.Sc., eng.
Linux is like a wigwam - no windows,
no gates - apache inside.

For more send to lug-bg-request@xxxxxxxxxxxx a single word 'info'