Re: lug-bg: backup mail server

  • Subject: Re: lug-bg: backup mail server
  • From: zezo@xxxxxxx (Cvetan Ivanov)
  • Date: Mon, 19 Jul 1999 21:25:48 +0300

Hi,

Ivailo Ivanov wrote:

> vseki koito administrira poshtenski server moje da chete pismata na
> userite bez problemi...
> otdelen vupros e dali triabva da go pravi...

che moje, moje. che ne trqbva, ne trqbva. Vuprosa e dali mnogo hora go
pravqt naistina.

> rabotata e tam, che i az se natuknah na podobna zadachka... sbluskval li
> se e niakoi s poddurjane na vtorichen mail server? ideata e ako vruzkata

tova e suvsem razlichna zadachka.

> kum dadena mashina propadne, poshtata da se poluchava na druga
> mashina...osobenoto e, che dvete mashini sa hostove v dva otdelni
> domeina i na tiah rabotiat dns-i obslujvashti imenno razlichnite
> domeini...

tova e standartna procedura, i nqma znachenie che domainite sa razlicni.
da rechem che imash domain mydomain.bg i mydomain.com

lagash si MX zapisi na DNS-a

1) v mydomain.bg.zone:

mydomain.bg	IN MX	20 	mailer.mydomain.com
mydomain.bg	IN MX	10 	mailer.mydomain.bg

i obratnoto v mydomain.com.zone na drugata mashina

i posle konfigururash mailerite (ako imat relay control) da relayvat
mail i za drugiq domain

D.S. nqma nishto obshto sus sluchaq, shtoto te poddurjat (per policy)
samo NS zapisi, MX zapisite sa si pri teb.

zezo
For more send to lug-bg-request@xxxxxxxxxxxx a single word 'info'