Re: lug-bg: "fucked" redhat!!?!

  • Subject: Re: lug-bg: "fucked" redhat!!?!
  • From: bkrosnov@xxxxxxxxxxxxx (Boyan Krosnov)
  • Date: Fri, 26 Nov 1999 10:45:16 +0200

Moment tuka....
Nqma nikakyf smisyl da prawim FLAME WAR za ochewidni neshta.
RedHat e prosto qsno che ne si wyrshat dobre rabotata ot mnogo wreme
nasam.
Te se mychat da naprawqt edwa li ne RedHat OS, na koeto nqma da sa
sposobni (IMHO) skoro. Pipat nawsqkyde kydeto ne im e rabota, dori
modificirat kernel-a, koeto (pak IMHO) naistina, ama naistina ne im e
rabota. RedHat (IMHO again) e distribuciq prawena za hora koito ne
razbirat (i ne iskat i da razbirat), ne che ne moje i drugite da q
polzwat ...

Predimstwoto na slackware e che se poddyrja ot edin edinstwen chowek
kojto znae koe kak i zashto taka se prawi w unixite. Nqma package
managment (e ima ama minimalen) (belejka: w slack 7 zabelqzah nqkoj
nachenki na modulizirane na neshtata ...)

> 1. SW ima po-dobra default konfiguracia. Tova e vyzmozno. Interesno za
> grupata obache bi bilo da vidim kakvo po-tochno e napraveno po-dobre i da
> razberem zashto Vashia SW se dyrzi po-dobre ot RH. Stava duma za
> tehnicheskite prichini. Kak pri ednakyv kernel SW razpoznava po-dobre i
> zashto. Tova e za mene tehnicheskia vypros, koito si zasluzava, a ne "SW e
> super, RH e bokluk." Poslednoto ne e interesno samo po sebe si.
1: ednakyf bil kernel-a
1.1.1. ne e ednakyf kernel source-a i
1.1.2. ne sa mu ednakwi nastrojkite, koe shte e na modul, koe ne i t.n.
1.2. razpoznawaneto na ustrojstwata ne winagi se prawi w kernel-a
1.3. razpoznawaneto na edno ustrojstwo ne oznachawa che to shte raboti,
trqbwat i syotwetni nastrojki...

> [...]
> distatychno. S tova syshto sym syglasen. Obache da se razbereme che stava
> duma pyrvo za chetene i sled tova - pitane. V po-specialni sluchai moze
> pyrvo da byde zadaden vypros "Kyde da procheta?". Chak sled kato e
> prochetena nalichnata literatura po daden vypros ima smisyl ot pitane.
> Taka e i kato iskate da stignete do Carigrad. Pyrvoto neshto e da se
> sdobiete s karta. Sled tova da se opitate da vyrvite po tazi karta i po
> znacite po pytia i chak togava ako se zagubite da pitate. Niama smisyl da
> stignete do Orlov Most i da pitate policaia "Kak da stigna do Carigrad?".

2. HOWTOs
2.1. (IMHO za poreden pyt) W slack ima poweche i po-aktualna
dokumentaciq
2.2. w RedHat dokumentaciqta ne e prigodena za tqhnata sistema t.e. ne
sym widql nqkyde iz instaliranite HOWTOs da pishe che za nastrojka na
mrejowarta se polzwa netconf ili netconfig, che ima edna welika utilka
na koqto sa nawyrzani wsichki drugi utilki -> linuxconf a towa e VAJNO

Boyan