  • Subject: Re: lug-bg: "fucked ..."
  • From: mspasov@xxxxxxx (Martin Spasov)
  • Date: Sun, 28 Nov 1999 03:13:32 +0200 (EET)

On Fri, 26 Nov 1999, Spas Pavlov wrote:

> Zdrawejte,
>
> Chetoh, chetoh i mi pisna.
> Pisna mi da slusham "fucked RedHat", "the best Slack" i pr.
> W tazi grupa ima niakolko choweka, koito sa sysadmini i si misliat che
> wsichki triabwa da
> razbirat pone kolkoto tiah za da se zanimawat s Linux.

Ne mislq che taka mislqt, .. shte se opitam da naprawq edno srawnenie
(koeto btw go wzaimstwah ot edno po-ranno msg) ..
i taka, neka da srawnim linux s edna hubawa kniwka s kartinki, koqto po
wreme na swoite razlichni izdaniq stawa po-sharena i po-sharena, tq e
neshto mnogo hubawo i priqtno za tezi koito sa q procheli i iskat da q
spodelqt s ostanalite, no ne samo kartinkite, a i drebniqt shrift, kojto
mnogo hora otminawat... i chowek za da oceni izcqlo tazi kniwka toj trqwa
da q prochete, ne samo da q razgleda.. az, naprimer, za wseki kojto iska
da q prochete, shte mu dam rechnik, i shte mu pomogna da nauchi tozi
nepoznat za nego ezik i .. mowe bi, i toj nqkoj den shte mi se
otblagodari, kato napishe 1-2 stranici i gi contribut-ne w tazi kniwka,
taka che tq da stane oshte po-hubawa...

purwoto neshto koeto kazwam na nqkoj, kojto iska da si instalira linux e
che shte trqwa da 'se nauchi da chete' .. ne da nauchi anglijski, a da se
nauchi da sedi pred komputera i da chete dulgo wreme.. (twa oznachawa da
ima mnogo swobodno wreme).. sredno na chowek, zada zapochne da chete
seriozno mu trqwat okolo 6 meseca (t.e. dokato razbere che bez chetene ne
mowe da "wleze" po-nadulboko i che e siguren che linux shte e hobi/nasoka
w koqto shte se zanimawa po-natatuka) lichno az sum otdelql w poslednite
3-4 godini poweche wreme na computeer-a, otkolkoto na neshto drugo, i sum
se lishawal ot mnogo neshta za da "CHETA" i da se zanimawam s neshto..
prosto az sum izbral tozi put.. no wseki poema po swoq si put.. ne iskam
da natrapwam che "cheteneto na howto-ta i docs e zaduljitelno", no chowek
sam shte stigne do tazi ideq.. taka za edni towa stawa profesiq, a drugi
ostawat priwurjanici i potrebiteli... naistina mowe i bez da se chete, no
pone az ne go preporuchwam..

> Az se zanimawam s Linux ot 2-3 meseca i go polzwam kato Workstation.
> Ne mi triabwa da razbiram mnogo. Ne e zadylvitelno i da znam anglijski
> perfect.

taka e...

> Razchitam na movestite ako imam problem, ne da mi kazwat "chetech HOWTO,
> prekompilirach si kernela, chetech HOWTO i taka do bez kraj.

tranno.. predi 1 sedmica tochno sushtoto go kazah na edin priqtel, kojto
polzwa linux ot 2-3 _dena_.. i toj uspq, naprawi go..

> Ako ne movete da dadete konkreten otgowor, po-dobre ne mi pylnete
> kutijata s bokluk.

problema e che az kato pisha ne znam koj weche e otgoworil, zatowa se
poluchawa mnogo repl. na edin q..

> Tezi deto sa tolkowa golemi specowe da wzemat da kirilizirat Linux,
> zastoto ako ste zabrawili,
> nie sme LUG w BULGARIA.

Hmm.. otdawna sreshtnah edin laf, w kojto se kazwa "Ako neshto ne e
napraweno/portnato za linux, to to ne e wazno" i "ako iskash neshto --
napishi si go sam" (makar che wtoroto ne e mnogo walidno za sluchaq).. no
ne mislq che trqwa da obwinqwash lug che ne e loc-nalo twa ili onowa.. wse
pak towa e Linux, a edin priqtel kazwa "Sireneto struwa pari" i zatowa
tezi koito mogat i iskat da naprawqt neshto ne winagi imat tazi
wuzmojnost, naprimer imat semejstwo, deca (phew, opazil me gospod ot tezi
2 neshta w blizkite 5-10 godini :))... a lichno az NQMA da se hwana da
localiziram interfejsi, shtoto za mene si ostawa english edinstwenniqt
ezik na kojto sum swiknal da si obshtuwam s computera... ne moga da si
predstawq che shte trqwa da pisha 'ls --pomosht' naprimer.. purwo se
pochwa s documentaciq, i kakto wiwdam/chuwam dosta sa se postarali horata
ot lug da napishat takawa (lichno az im blagodarq, makar che ne sum q
chel :)), posle sledwa localization..

> Na men licho Mapc mi beshe dal kirilizaciq za RH i tia mi wyrshi
> chudesna rabota.
> Moga i da cheta i da pisha na kirilica.

da, towa e neshto normalno..

> Za swedenie na Boyan prehwaleniq mu Slack 7 wyobste ne trugna na moja
> komputyr nito
> s kompilirania kernel, nito s prekompiliran takyw (werojatno problem s
> kernela i Cyrix),

Nadali problema e w slackware.. btw az uwazawam i dwete distribucii (rh i
slack), i moga da kawa che nqma da imam problemi s nito edna ot tqh.. a po
otnoshenie na towa che ne se prekompilira -- ima si winagi prichina.. a
gcc go kazwa kato pishe neshto na ekrana..

> no az ne kazwam "fucked  Slak" i pr. Taka che ne e neobhodimo da mi
> hwalish nesto deto ne mi wyrshi rabota.

prawilno.. kato widqh suobshteniq w koito ima podobni izrazi -- naprawo
shtqh da padna.. imam si edno prawilo, koeto e 100% walidno w linux "ako
neshto ne raboti -- greshkata e w meatware" (t.e. admin) i winagi e taka..
chowek ima pulen nabor ot tools za da fixne i naj-slowniq problem -- dori
greshka w src.. trqwa samo WREME!!.. i to winagi ne stiga..

> Imam oste mnogo za kazwane, no za sega stiga.
mi.. i az da ti kawa prawo, no shte se ogranicha do tuk, shtoto nqma
smisul.. towa koeto sum go napisal wsushtnost ne e samo reply kum teb, no
poweche e za ostanalite.. ne te kritikuwam, che ne chetesh docs, no se
probwaj -- pomaga mnogo, dawe i samo za potrebitel.. ako nqkoj ima
kritika kum towa, koeto sum nashlqpal i misli che ima kwo da kawe -- neka
go naprawi ili w lug ili lichno.. ako nqkoj sum go obidil -- iskrennite mi
izwineniq...

PS. mowe da sum napisal nqkoq glupost, shtoto go pisha pochti spejki..

        Regards: Martin Spasov
                        (mspasov@xxxxxxx)

наши приятели

линукс за българи