Re: lug-bg: Bulgarian GNOME Translation Team

  • Subject: Re: lug-bg: Bulgarian GNOME Translation Team
  • From: tuptac@xxxxxxxxxxxxxx (Antoby)
  • Date: Thu, 13 Jan 2000 14:51:45 +0200

> "Íàïèøåòå Âàøåòî ïîòðåáèòåëñêî èìå (account) ñ öåë ñèñòåìàòà äà ìîæå äà
> ñòàðòèðà Âàøèÿ áðàóçúð (browser). Ñúùî òàêà âíèìàâàéòå ñ Âàøèòå shti idioti. ;-)

napylno sym syglasen che account trqbwa da si ostane fonetichno prewedeno, potrebitelsko ime po-skoro otgowarq na username.

> I eto moite predlozenia i dopylnenia kym dumite:
> account - àêàóíò (?)
> launcher - ñòàðòèðàùà ïðîãðàìà
> mount - çàêà÷âàì
> unmount - îòêà÷âàì (ako na niakogo mu prilicha na îòêà÷àì, negov si
>                     problem)

tuk weche e dosta interesno, az pyk w razgoworen ezik polzwam mauntwam i ynmauntwam. (neshto podobno s download/upload - teglq/kachwam).

> permission - ðàçðåøåíèå çà äîñòúï

az obiknoweno go prewejdam kato prawa za dostyp, wypreki che w nqkoi sluchai ne e podhodqshto, zawisi ot konteksta

> public license - îáùåñòâåí(?) ëèöåíç, îáùåñòâåíîäîñòúïåí ëèöåíç(?)
> source kod - èçõîäåí òåêñòîâ êîä

hm source code po-skoro e izhoden kod, inache kato se kazwa tekstow malko obyrkwa che nqkoj si pisal prosto tekst, a to naj-chesto e za programa

> superuser - àäìèíèñòðàòîð(?)

ami administratora e superuser, toest administratora e fizicheskoto lice, a superuser pokazwa che e malko po-drug wid user, tuk predlagam da se prewede superuser fonetichno.

> shell - øåë

da, dumi kato shell, root i podobni mislq che nqma smisyl da se prewejdat, towa samo shte stane ogromno obyrkwane. Ne moje da se prewejdat dumi koito syshtestwuwat w sistemata (primerno utilities kato passwd, adduser i drugi) prosto kakto si wyrwi teksta na bylgarki shte se polzwat dumi na anglijski. Wse pak komputyrnite termini nqmat chak takawa dylga istoriq i mnogo trudno shte se tyrsi ekwiwalent na duma, syzdadena predi 1 godina i na bylgarki. Edin wid nie sme horata, koito shte gi syzdawame na bylgarski, taka che da se pridyrjame kolkoto se moje po-blizko do originala shte ulesni wsichki.

Naloji mi se predi wreme da rabotq s edin produkt, kojto imashe predow i na fresnki i na bylgarski - ne mojah da se orientiram dosta wreme, horata wzeli rechnika i si prewejdali ot tam, nishto che smisyla na neshtata se promenq tolkowa mnogo. Oprawih se poneje znaeh mestata na syotwetnite komandi w menutata ot anglijskata wersiq.