Re: [Re: lug-bg: Solaris-Q]

  • Subject: Re: [Re: lug-bg: Solaris-Q]
  • From: sheib@xxxxxxx (sheib@xxxxxxx)
  • Date: 26 Feb 2001 19:11:01 EET

"Kristo" <kristo_komsalov@xxxxxxxxxxx> wrote:
> Hi,
> Ot dosta vreme se opitvam da downloadvam Solaris-a kojto e ot sajta na Sun
> ama nikakav uspeh.
> Da ima niakoj uspial da go svali?

>Ne az go imam zakonen Solaris 8 za intel i spark

SPARK se pishe sys 'C'

>Ne si zasluzawa za Bylgari.
>Wyrha e no w nego niama nikakyw dopylnitelen softuer
>koito da ti oblekci ziwota a i dosta nesta
>deto ste ti triabwat za normalna rabota
>primerno www i pop3 server

Abe mnogo stanaha razbirachite na Linux sega i na SunOS pochnaha
da se uchat ;) niama dopylnitelen software? ima Office packet
Staroffice 5.2, ima iPlanet(web server) ima i ipop3d.
Ne verno e che 'ne si zaslujava' za bulgari. 'Zaslujava si' za hora
koito sa procheli pyrvo 100/200K za tazi OS.

>Ako si w amerika na 2 megabita niama problem
>sicko se downloadwa free ili se porycwa ot Sun
>samo postenskite razhodi

Ne vijdam kakva vryzka ima bandwith-a s mnogofunkciolnostta na OS-a..
Free? Ne.

>Sicko ima za Solaris ama sicko triabwa otdelno da go downloadwas
>Ti nego 2 CD ne si izdyrpal a ste triabwa pone oste 2 za da se pocustwas
>normalno.

Oshte ne sym vidial kakvo sa slojili da se 'dyrpa' svobodno.
Ako neshto sa propusnali (vse pak 11 Cd-ta sa v komplekt)
mojesh da se porazhodish iz Metalab. Ima gi neshtata. Za x86.

>Oswen towa za Intel si e po skoro reklamna istoria
>Kato cetes dokumentaciata mnogo cesto ste srestas nadpisa
>Towa e samoo za 'ne e za intel'

..

>Inace ako se oprawias s Linuxa w Solarisa nemas problemi
>Samo imenata na devicite sa razlicni osobenno harddiskowete
>se imenuwat malko bambaska.

(hahahah) koi ti ia kaza tazi shega? Ne mogat da se sravniavat dvete
OS-i. Kato se pochne ot iadro do networking i clustering .. chudia se kolko li
vreme mi e spestil ndd. (ne, sysctl e mnogo po-bezlichen)

>Ako niamas naistina mnogo seriozna pricina 'ima takiwa'
>po dobre ne se myci s dawnload

Niama nujda chovek da ima mnogo seriozna prichina za da si kupi ili
d/l software-a. Stiga da znae kakvo pravi i iska.

>Ne misla ce si struwa za mrezi s po malko ot nekolko stotin stancii

Tova kakvo ti govori?

>A edinstwennoto koeto Linux niama 'w smisyl da go pusnes widis i proucis'
>e NIS+ server 'klient ima' i FNS nowa realizacia na X500 na Sun

Shte se povtoria ako predpoloja che si goliam razbirach i si se zanimaval
sys Solaris ot pone 4-5g.

>Sun wiarwa i i wyzlaga golemi nadezdi.

>Ne sym zabeliazal osoben entusiazym u drugite
>To i w neia se gowori za organizacii s 5000 servera i 50000 satancii
>Cifrite ne sa greska i sa wzeti ot primer w dokumentaciata.

Samo edin syvet - malko procheti(vsyshtnost mnogo hliab ima da iadesh oshte)
predi da izmislish kakvo da otgovariash i predi da trygnesh da kritikuvash
neshto koeto daje ne znaesh kakvo e i za kakvo sluji.

>Prosto go zabrawi nema nisto koi znae kolko interesno

Ima vsichkia software na tezi 11 Cd-ta za koito mojesh da se setish, i
koito idva s edna Linux dist. SunOS 5.8 ne moje da se sravniava
po funkcionalnost v produktivnost pri rabota v (korporativna)mreja s koito i
da e Linux v momenta. I na men ne mi dopada mnogo, no e fakt.