Re: lug-bg: Speshno: Ne boot-va.

  • Subject: Re: lug-bg: Speshno: Ne boot-va.
  • From: z42510@xxxxxxxxxxx (Boyan)
  • Date: Mon, 8 Apr 2002 03:44:20 +0200 ((MEZ) - Mitteleurop. Sommerzeit)

Zdraveite

On Sun, 7 Apr 2002, George Danchev wrote:

> Ne kaza sistemata absolutno dead li e v multi user mode ? mozhesh
> li da minesh da druga tty , etc . Opitva li da bootnesh ot disketa
> , ako ne si si napravil takava, ima i floppy distribucii iz net-a,
> iztegli imagite i gi raw-ni i boot-ni s tqh da vidish kakvo ste

Sistemata ne samo che ne e myrtva ami predi malko trygna, samo che
single user runlevel 1. Bootnah kato single user. Konsola imam, ne
rabotjat prevklujchvaniata Alt-F2 i t.n. samo F1. Posledovatelno
startirah vsichki uslugi i demoni ot runlevel 2 (lista e v ls-rc2.dS)
za da gi testvam na printsipa na eliminiraneto. Trygnaha obache
vsichki. Pri SuSE vtoro nivo e konsola bez mredja. Posle ot runlevel 3
gi probvah (ls-rc3.dS) i te si trygnaha, greshka mi dava dhclient, ma
tova i predi si go imashe. Vyprosa che priklujchih nivoto.
Nai-goljamata iznenada doide kogato podkarah servicite ot nivo 4,
koeto v momenta mi e default, to e s X. I to trygna bez nikyde da se
oplache. Koeto e mnogo losho. Zashto problema si stoi. Kato rebootnah
i opitah da vleza normalno pak zaspa po opisanija (v nahaloto na
treada) nachin. Syshto suse konfiguratora YAST zabivashe stranno, taka
che nikakva konfiguratsija ne modjah da promenja, naprimer da svalja
default level na 2 ili pyk da izklucha avtomatichnata nastroika sys
SuSEconfig. A kato e vklujcheno nishto ne modjesh da napravish sys
sistemata bez nego, shtoto trjabva da mu znaesh inache vsichkite
spetsialni za suseto skriptove kydeto pishe.
 V KDE mi davashe stranni syobshtenija kato se opitvam da podkaram
konfiguratora yast "DCOP communication error (Konsole) There was an
error setting up inter-process communications for KDE. The message
returned by the system was: Authentication rejected, reason: None of
the authentication protocols specified are supported and host-based
authentication failed. Please, check that the "dcopserver" program is
running." Predpolagam che e svyrzano s tova che sym startiral X kato
rescue single user.
Ima obache i edna druga rabota, kojato mnogo me symnjava i kojato se
sluchi 2 dni predi zabivaneto v petyk. V srjada probvah zlopoluchna
instalatsija na paketa bglinux. Iskah nai-nakraja da cheta meilite ot
konsolata a ne ot kmail kakto dosega. Avtomatichnata instalatsija ne
trygna, ta probvah rychnata, kojato inache e dobre opisana. I tja
obache ne trygva toku taka, normalen user e absurd da ja podkara, suse
imat osobena realizatsija na permissions. Ta uvelichavah pravata nared
iz /usr/local/bin /usr/share/locale i kydeto drugade potrjabvashe bez
mnogo da mu misla (dori na mesta se nalodji suid). Dopylnih i njakakyv
red dokolkoto si spomnjam v /etc/X11/xinit/xinitrc i
/usr/share/locale/locale.alias. Dokato nakraj trygna tova
set-bulgarian-env no samo kato root. Minah vsichkite menuta, ostavih
promeni v /root/.Xresources, /root/.bash_profile, /root/.cyr_defaults.
Ne modja za sydjalenie da se kirilizira konsolata.

Misylta mi e da ne bi tova da mi e obyrkalo nastroikite na terminala
neshto i da panikjosva sistemata? Ti imash li opit s bglinux i znaesh
li kyde i kakvo tochno byrnika? Malko verojatno e ama tyrsja pod vola
tele za da si objasnja neshtata. Vse oshte ne mi e jasno v kakvo tochn
mi e vinoven bios-update, osven che zabivaneto se sluchi po vreme
tochno sled nego.

<HR>
<UL>
<LI>APPLICATION/OCTET-STREAM \\\\\\\\\ \\\\: stored
</UL>