  • Subject: Re: lug-bg: Speshno: Ne boot-va.
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Tue, 9 Apr 2002 13:53:37 +0300

> Sistemata ne samo che ne e myrtva ami predi malko trygna, samo che
> single user runlevel 1. Bootnah kato single user. Konsola imam, ne
> rabotjat prevklujchvaniata Alt-F2 i t.n. samo F1.

ami po outputa kojto dade qsno se vizhda 4e sled iniciiraneto na hardware-a,
kernela startira procesa init, kojto vkarva sistemata v multi user mode,
vypreki 4e ti kazvashe 4e sistemata uvisva, v koeto mnogo silno se
usumnih;-). A v single user mode naistina imash samo edin user, to nali za
tova e single ;-). Stavashe vypros v multi user mode kogato naj-veroqtno
XFree86 ili nqkoj Display Manager pravi problemite (tova sydq ot output-a
kojto dade) dali mozhesh da minesh na tty (Ctrl-Alt-F1,2,3...). Tezi problemi
mozhe da sa ot nepravilno configuriran hardware, i mozhe bi ne kasae samo
video-to ...  da vidish i zabranish ry4no tezi  scriptove koito startira init
svyrzani s konfiguraciq na hardware, vkl i "fbset", i tova mozhe da se
zapodozre kato problem sled obnovqvane na bios-a ...

> [...]
> za da gi testvam na printsipa na eliminiraneto. Trygnaha obache
> vsichki. Pri SuSE vtoro nivo e konsola bez mredja. Posle ot runlevel 3
> gi probvah (ls-rc3.dS) i te si trygnaha, greshka mi dava dhclient, ma
> tova i predi si go imashe. Vyprosa che priklujchih nivoto.
> Nai-goljamata iznenada doide kogato podkarah servicite ot nivo 4,
> koeto v momenta mi e default, to e s X. I to trygna bez nikyde da se
> oplache. Koeto e mnogo losho. Zashto problema si stoi. Kato rebootnah
> i opitah da vleza normalno pak zaspa po opisanija (v nahaloto na

ami ne kaza kak i s kakvi opcii si gi startiral tezi usligu i demoni. T.e.
stratirash gi ry4no bez opcii ili startirash syotvetniq init script, stoto
tezi scriptove sa dosta obshirni na opcii i mozhe bi ottam da idva nqkakyf
problem. T.e. opitaj da startirash syotvetnite init scriptove da vidish kakvo
ste stane. Ako vsi4ko e OK, ve4e sym iz4epan otkym idei ;-)

> Syshto suse konfiguratora YAST zabivashe stranno, taka
> che nikakva konfiguratsija ne modjah da promenja, naprimer da svalja
> default level na 2 ili pyk da izklucha avtomatichnata nastroika sys
> SuSEconfig. A kato e vklujcheno nishto ne modjesh da napravish sys
> sistemata bez nego, shtoto trjabva da mu znaesh inache vsichkite
> spetsialni za suseto skriptove kydeto pishe.

e s tova ne sym zapoznat.

>  V KDE mi davashe stranni syobshtenija kato se opitvam da podkaram
> konfiguratora yast "DCOP communication error (Konsole) There was an
> error setting up inter-process communications for KDE. The message
> returned by the system was: Authentication rejected, reason: None of
> the authentication protocols specified are supported and host-based
> authentication failed. Please, check that the "dcopserver" program is
> running." Predpolagam che e svyrzano s tova che sym startiral X kato
> rescue single user.

hm siguren li si 4e imash write access na filovata sisema. nesto
komunikaciqta mezhdu X server-a i X clientite e narushena... kato 4e li ne
moze da si napravi temp files v /tmp ...

> [...]
> mnogo da mu misla (dori na mesta se nalodji suid). Dopylnih i njakakyv
> red dokolkoto si spomnjam v /etc/X11/xinit/xinitrc i
> /usr/share/locale/locale.alias. Dokato nakraj trygna tova
> set-bulgarian-env no samo kato root. Minah vsichkite menuta, ostavih
> promeni v /root/.Xresources, /root/.bash_profile, /root/.cyr_defaults.
> Ne modja za sydjalenie da se kirilizira konsolata.
> Misylta mi e da ne bi tova da mi e obyrkalo nastroikite na terminala
> neshto i da panikjosva sistemata? Ti imash li opit s bglinux i znaesh
> li kyde i kakvo tochno byrnika? Malko verojatno e ama tyrsja pod vola

eto 4e se poqvqvat i novi fakti i sybitiq v razsledvaneto. Ta drugata pri4ina
osven video hardware, mozhe da e yburkvaneto na direktoriite i files na X-sa.
Az nqmam opit s bglinux. No po princip bglinux kato upstream source e
prinuden da pravi vsqkakvi magii za da se instalira na raznite distribucii (s
izklu4enie na debian, stoto tam e upload-nato kvoto si trebe, i nqma nuzhda
ot bglinux) (ne se nameriha hora koito da paketirat .rpm-ta za suse, mdk, rh,
i tgz za slack i tgz za freebsd naprimer). Za tova i samiq bglinux dokolkoto
pomnq ti prepory4va da ne go instalirash kato root, stoto root=God i mozhe da
navredi na sistemata ama mnogo spokojno. Anton ako ima vreme mozhe da kazhe
dali tova mozhe da e eventualen problem pri teb. No vse pak e predviden i
na4in za deinstaliraneto i premahvaneto na promenite napraveni ot bglinux, ne
pomnq kyf beshe. A tova bezrazborno promenqne na files, permissions i t.n.
hi4 ne e uda4no, osven ako naistina znaem kakvo pravim, i pomnim kakvo sme
promenili za eventualen restore. Az naprimer systo byrnikam kydeto znam i
kydeto ne znam, no za poslednoto si vodq edin txt file MYCHANGES, eventualno
pri problem da repair-na nanesenite ot men steti na distribuciqta ;-). Po4ti
v vsi4ki slu4aj se okazva 4e maintainer-ite sa po pravi otkolkoto izglezhda
na pryv pogled, stoto se spazvat standarti, policies, rules, etc, i sistemata
ostava v mnogo golqma stepen consistentna.

>Vse oshte ne mi e jasno v kakvo tochn
> mi e vinoven bios-update, osven che zabivaneto se sluchi po vreme
> tochno sled nego.

naj-veroqtno tozi update na biosa pri4inqva problemi pri configuriraneto na
hardware devices. nqkoj ot tezi konfiguracii se pravqt ot init scriptovete
tam s raznite mu natrufeni opcii, i ottam idva problema. Predpolagam ti
startirash vsi4ki demoni i services za raznite runlevels ry4no bez options i
za tova vsiko e OK, no ako init pravi tova 4rez syotvetnite scriptove s
natrufenite options to mozhe bi pre4inqva nqkyf probmel. Samo moga da gadaq

P.S. maj razsledvaneto i vyzstanovqvaneto na stetite ste izleze po skypo ot
preinstall, ne 4e ti go predlagam no i takava opciq ima, ako ne mozhe da se
spravim s vyzstanovqvaneto. ne mojesh  da si siguren oba4e 4e ako ima
problemi s iniciiraneto i configuriraneto na hardware sled bios update-a
preinstall-a ste pomogne.

--
Greets,
fr33zb1