Re: Mandrake 9 problemi (was lug-bg: RedHat 8.0! Cheers!)

  • Subject: Re: Mandrake 9 problemi (was lug-bg: RedHat 8.0! Cheers!)
  • From: ik0@xxxxxxx (Hristo Iliev)
  • Date: Sat, 12 Oct 2002 14:15:59 +0300 (EEST)

   Zdraveite ,

  Pyrvo se izviniavam che reply-vam na otnositelno star mail, a ne
zapochvam nov thread, no mislia che kato otgovoria na niakoi vaprosi na
Georgi shte bade dobro nachalo da spodelia moite vpechatlenia ot novata
versia na Mandrake linux

On Wed, 2 Oct 2002, George Danchev wrote:

> ìîæå áè âå÷å íÿêîè õîðà ñà èíñòàëèðàëè è òåñòâàëè RH 8.0 è MDK 9.0 è ïîíåæå
> íÿìà äà èìàì âðåìå è àç äà ãè òåñòâàì, ìîëÿ íÿêîé äà ñïîäåë âïå÷àòëåíèÿ. Ñëåä
> êàòî ñå àáñòðàõèðàìå îò äåòàéëè êàòî óíèôèöèðàíå íà KDE è GNOME default
> desktops (ïîçäðàâëåíèÿ çà RH, òîâà å êðà÷êà êúì êîíñèñòåíòíîñò, è íå âèæäàì
> íèùî îìàçàíî òóêà, ïúê ïîòðåáèòåëÿ ìîæå âèíàãè äà ãî ïðîìåíè) ìå èíòåðåñóâà
> ñëåäíîòî:
> -default gcc/glibc/kernel version, ãîðå äîëó êàêâè ñà ïðîìåíèòå ñïðÿìî
> îðèãèíàëíèòå upstream sources. Àêî å gcc 3.2 , òî öÿëàòà äèñòðèáóöèÿ ëè å
> [...]

kernel 2.4.19
glibc 2.2.5
gcc 3.2
i da, smiatam che vsichko e kompilirano s nego, no ne sam absoliutno
siguren.

> -èìà ëè òåîðåòè÷åñêà sane & safe âúçìîæíîñò çà upgrade îò ïî-ñòàðà âåðñèÿ ñ
> ïðîèçâîëíî êîëè÷åñòâî èíñòàëèðàíè ïàêåòè, è êàêâî å ñúñòîÿíèåòî íà frontends
> êúì rpm, êàòî up2date è rpmdrake/urpm

 Po vreme na istalaciata ima opcia "Upgrade packages only" ili neshto
takova no ne sam e probval.
 Ne mi haresa che Software Manager-a ili kato tam se vodi sega e razdelen
na 3 otdelni programi - instal packages , remove packages i security
update (prez internet) . V predishnata versia 8.2 vsichko beshe v edin
prozorec s otdelni TAB menuta i mi beshe po-leno da si slagam i maham
programi bez da e nuzhno da startiram 3 otdelni programi.

> P.S. ìîëÿ áåç flames, àêî íÿêîé èìà îïèò íåêà îòãîâîðè êîíêðåòíî íà âúïðîñèòå.
> Áëàãîäàðÿ.
> --
> Greets, fr33zb1
> [catching up with Sid (the boy next door who destroyed toys :-)]

 Sega shte spodelia i ostanalite problemi koito imam s novia Mandrake. Za
hubavite strani da distribuciata smiatam che mozhe da prochetete na mnogo
mesta v net-a (nai-veche na oficialnata stranica :) )

 Nai-goliamoto mi razocharovanie beshe che ot Mandrake napravo sa
zabravili che ima konzola. Prosto niama pochti nikakvi prilozhenia za
neia. Nai-loshoto za men beshe che niama pine !!! (utochnonie: imam samo
parvite dva diska , tretia ozaglaven "internationalization" go niamam i
govoria samo za diskove 1 i 2 ) Ta lipsata na pine i vreme ostaviha tozi
posting tolkova kasno vav vremeto !
 BTW v nachaloto si izteglih ot rpmfind.net pine za RedHat 8 , obache kato
se opitah da go slozha kaza che iska
libc.so.6(GLIBC_2.3)   is needed by pine-4.44-13
koeto me kara da mislia che RH8 e s glibc 2.3 ?!?!
 Taka ako niakoi obicha tekstovi konzolni prilozhenia kato men :) ne mu
preporychvam MDK9.0 . Vizh ot 8.2 biah dosta dobolen zashtoto dobre
kombinirashe konzolni programi i nai-novite grafichni spredi , no za 9 ...

 Drugo smushtavashto neshto e lipsata na kernel source !! I dori
kernel-headers sa ot glibc-to a ne ot kernela i sa versia 2.4.18. Tova
bilo po perporyka na Linus Torvalds :
"glibc now uses kernel header files from a well-defined
working kernel version (as recommended by Linus Torvalds)
These files are glibc internal and may not match the
currently running kernel. They should only be
included via other system header files - user space"

i az kato shtastliv pritezhatel na nVidia video karta ne moga da si
build-na kernel modula za neia (ot oficialnite nVidia driveri).

 Tretia mi goliam problem s koito oshte ne sam se spravil e s svarzan s
GNOME. Tuk mozhe bi nai-mnogo shte mozhete da mi pomognete zashtot mai na
men neshto mi otbiagva. Problema e che v menutata nagalseni ot Mandrake sa
kodirani s utf-8 a gnome-skite sa windows-1251 i se chetat samo polovinata
neshta ot "start" menuto - niakoi drug ma li podoben problem ? I v koi
conf file triabva da se promeni neshto da se izpolzva samo windows-1251
kodirovka ?!?

 Kato zakliuchenie moga da kazha che sam razocharovam ot novia Mandrake.
Vse oshte tvardia che tova e nai-dobrata desktop distribucia, no sega s
tova otrichane na tekstovite instrumenti prosto ...... Edin priatel mi
kaza che veche sme 21-vi vek i triabva da se gleda napred i che e normalno
vsichko i da izglezhda grafichno i krasivo, no az kato sam si sviknal :p
ne vizhdam smisal da puskam X samo za da si procheta poshtata i slusham
muzika.

--

   All the best : Ik0